Vogue DailyStartuje Budapest Fashion & Tech Summit: Co vas čeká a nemine?
tým VOGUE29. 11. 2021
Konference Budapest Fashion & Tech Summit proběhne již počtvrté. Letošní ročník bude ale neradiční: Můžete jej sledovat jak na sociálních, tak i ve virtuálním prostoru metaverze Decentraland. A co víc, své brány otevře i virtuální showroom, kde bude možné rovnou vystavené designové skvosty z nabídky Budapest Select Concept Store zakoupit.
Foto: Courtesy of Budapest Fashion & Tech summit
Dvoudenní akci, která se koná ve dnech 1. až 2. 12. 2021 a je zcela zdarma, můžete sledovat na oficiální
facebookové stránce BFTS. Na ní se domácí i zahraniční řečníci prostřednictvím videohovorů podělí o své odborné názory na témata, jako je udržitelnost, e-commerce, vzdělávání, technologický rozvoj nebo módní byznys. K mezinárodní konferenci se připojí i společnost DHL, jeden z globálních logistických partnerů módního odvětví.
Záblesky roku 2020
Loni si konferenci nenechalo ujít 4000 diváků ze 30 zemí. Vyslechli si prezentace uznávaných odborníků, jako módní expertka Anna Dello Russo, kreativní redaktorka Vogue Japan; Luceny Fofana, marketingová ředitelka společnosti Burberry; nebo Stefan Siegel, zakladatel webu Not Just a Label. A jaký bude letošní ročník, na němž jako hlavní řečnice vystoupí Suzy Menkes, módní kritička a nejuznávanější módní novinářka současnosti?
Program letošního ročníku
Inovace a udržitelnost. To jsou klíčová témata
BFTS 2021. Novinky představí mezinárodní řečníci prostřednictvím svých přednášek a následných diskuzí, ale i názorných řešeních. Významné kroky na scéně digitálního vývoje učinila například společnost HFDA, Hungarian Fashion & Design Agency. „Technologie se neustále vyvíjejí, a tak ve světě metaverzí vzniklých spojením internetu a virtuální a rozšířené reality rodí nekonečné možnosti. HFDA bude jednou z prvních agentur módního průmyslu na světě, která se v metaverzi objeví a poskytne regionálním návrhářům příležitost prodávat své výrobky pomocí NFT,“ říká Zsófia Bata-Jakab, generální ředitelka HFDA a dodává: „BFTS je pro nás vynikající platformou, která nám umožní pokračovat v těchto inovativních řešeních, které jdou ruku v ruce s dlouhodobým cílem — a sice zapsat Budapešť, regionální centrum, na mapu hlavních měst módy.” Agentura přitom se objeví v digitálním světě metaverze Decentraland, a vy tak můžete navštívit i virtuální showroom. Unikátní kousky vystavené v digitálním prostoru si budete moci nejen prohlédnout, ale jediným kliknutím i zakoupit (na stránce Budapest Select Concept Store). Tento internetový obchod nabízí zákazníkům téměř 70 maďarských módních, designových a kosmetických značek.
Sečteno & podtrženo
Virtuální svět nyní přináší dvě zcela zásadní novinky: Za prvé — výtvory návrhářů budou k mání ve formě NFT (non-fungible tokens) a kromě produktů můžete v Decentralandu sledovat také programy a prezentace BFTS. Na letošním Budapest Fashion & Tech Summitu dostanou větší roli aktéři módního průmyslu V4. Akce totiž chce poskytnout všem regionálním aktérům módního průmyslu — od návrhářů přes velké společnosti až po tisk — příležitost k zářným debutům a navázání nových kontaktů.