Vogue Daily

H&M X Paco Rabanne: Podívejte se první ochutnávku připravované kolekce

Značky H&M a Rabanne spojily síly a vytvořily kolekci inspirovanou ikonickými modely španělského couturiera z 60. a 70. let, kterým současný kreativní ředitel dal ryze současnou podobu a nové pojetí. Vedle dámského a pánského oblečení a doplňků vás čeká ještě jedno překvapení.
Foto: Courtesy of H&M
Julien Dossena, Elle Fanning a Ann-Sofie Johansson
Julien Dossena má skvěle našlápnuto. Po červencové spolupráci s Jean–Paulem Gaultierem a fantastické jarní kolekci „Ibiza v 70. letech", kterou představil minulý týden, přichází s předpremiérou kolekce Rabanne H&M na pool party v pařížském klubu Silencio, kde vystoupily i Robyn a Cher.
Maximalistická kolekce modelů ze síťoviny, zrcadlových pajetek a štrasu, která vychází z kosmické estetiky Paco Rabanne a jeho záliby v šokujících efektech, zahrnuje různé verze klasických šatů disc-o-rama a další kreace pro party sezonu, které boří hranice. Mezi nejzajímavější patří zlaté, stříbrné nebo fialové šaty s pajetkami, flitry zdobené společenské oblečení, smokingový overal, vojenská bunda se zlatou výšivkou, na kterou by byl pyšný i Michael Jackson, a třpytivý geometrický žakárový komplet flame připomínající dekadenci 70. let.
Dossena v exkluzivním rozhovoru pro Vogue s Ann-Sofie Johansson, kreativní poradkyní H&M, uvedl, že nejde ani tak o retro jako spíše o nové pojetí klasiky. „Opravdu jsme chtěli udělat kolekci, která by byla velkorysá, hedonistická, zábavná, lehká, nenucená a nadčasová," vysvětlil a poznamenal, že se dvojice shodla, pokud jde o sofistikovanost, kvalitu a péči při výrobě. A také na tom, že je potřeba znásobit zábavnou stránku spolupráce. „Opravdu jsme přemýšleli o inkluzivitě a rozmanitosti a o tom, jak si s nimi můžeme pohrát způsobem, který by byl částečně Jimi Hendrixem, částečně Davidem Bowiem, částečně Helmutem Newtonem a tak trochu Grace Coddington v bazénu," řekl s odkazem na módní editorial z roku 1973, v němž figurovala legendární stylistka Vogue ještě coby modelka. „Abychom byli nadčasoví, museli jsme udělat výrazné oděvy, které se jednoduše kombinují a mohou se snadno stát součástí šatníku."
Tým H&M se musel vypořádat s jedním z nejsložitějších projektů, když dostal za úkol přepracovat ty nejikoničnější Rabannovy modely. „Opravdu jsme si kladli otázku, zda to zvládneme," nechala se slyšet Johansson a vysvětlila, jak řešili otázku návratu k technikám, jako je ručně háčkovaný kov, co nejudržitelnějším způsobem, přičemž upřednostnili recyklovaný hliník, PET a štrasové kamínky. „Milujeme tyto druhy výzev a chtěli jsme to udělat co nejsprávnějším způsobem, abychom posunuli hranice a dosáhli vysoké úrovně řemeslného zpracování. Bylo to skutečně o týmové práci."
Ačkoli základem celého projektu bylo umožnit nové generaci – i té starší – přístup ke kusu historie značky Rabanne, podle Dosseny bylo stejně důležité ji také rekontextualizovat. Proto se tým důkladně zabýval různými postavami a tím, jak by oblečení, doplňky a šperky mohly fungovat z dlouhodobého hlediska. Závan amerického stylu reprezentují nízké kovbojské boty ve stříbrné barvě se zlatým povrchem, košile ve westernovém stylu, šátky a diamantové pásky plus džíny evokující Elvise ve Vegas. Vedle visacích síťovaných náušnic a kabelek s pajetkami přicházejí další výrazné doplňky, jako jsou čelenky z rhodoidu nebo stříbrná síťovina s třásněmi a flitrované spodní prádlo. „Chtěl jsem také uplatnit queer smyslnost, která je velmi důležitá a jádrem toho, co děláme u Rabanne. Je v tom odvážná extravagance, kterou je důležité přijmout."
Také v oddělení bytových doplňků je nabídka široká: Nábytek Paco Rabanne z poloviny století se stal základem pro celou řadu produktů od lesklých koktejlových stolků, řetízkových závěsů a koberce až po polštáře, vonné svíčky, hrací karty a hrací kostky. S 31 kusy se jedná o dosud nejrozsáhlejší designovou kolekci H&M Home.
Paco Rabanne byl génius radikálního designu a inovativních materiálů, takže pro mě bylo vzrušující posunout se dál," řekl Dossena. „Nakonec mě ale nejvíc inspiruje, když vidím, jak lidé vezmou něco extrémního, smíchají to s něčím klasičtějším a najednou jsou nejvíc cool na večírku."
Rabanne H&M dámské, pánské oblečení a bytové dekorace budou uvedeny na trh po celém světě ve vybraných obchodech H&M a na hm.com 9. listopadu 2023.
Článek vyšel v originále na vogue.co.uk.