NovinkyŠvédská dvojka
Martin Váša5. 9. 2018
Acne Studios a Fjällräven. Jedna z těch spoluprací, které ani nemusíte vidět na vlastní oči, abyste věděli, že budou dobré. Fashion Features Editor vysvětluje, proč stojí za pozornost i těm, kdo se outdoorovému oblečení vyhýbají obloukem.
Jsou to vlastně docela jednoduché počty. Kultovní švédská outdoorová značka plus nejvíc cool švédská módní značka rovná se spolupráce předurčená k úspěchu.
„Byli jsme poctěni, když nás Acne Studios oslovili, a zároveň zvědaví, protože jsme ještě nic takového nedělali,“ přiznává Henrik Andersson, vedoucí inovací a designu u Fjällräven. „Výsledek je jedinečná kolekce, která ztělesňuje nadčasovou funkčnost Fjällräven a umělecký přístup Acne Studios, přitom přináší něco zcela nového.“
Foto: Archiv Acne Studios
Evergreeny značky se dočkaly módního remaku, a to včetně batohu Kånken, jehož štěstím i neštěstím je, že ho má téměř každý. Ale může ho každý nosit jako tašku přes rameno nebo psaníčko? Anebo si vezměte bundu Expedition Down. Před třiceti lety možná byla nezbytnou výbavou horalů; dnes patří stejně tak do města. Je pohodlná, teplá, líbí se mi – po zásahu Acne Studios ještě víc. Nevidím jediný důvod, proč si ji v zimě neobléct, třebaže jediný výšlap přede mnou budou schody do redakce.
Tahle příjemná reinterpretace notoricky známého má navíc velkou šanci oslovit i ty, kterým ze slova „outdoor“ nabíhá husí kůže. Podívejte se na podzimní kolekce značek Balenciaga, Calvin Klein, Gosha Rubchinskiy, Junya Watanabe, Louis Vuitton, Maison Margiela, Sacai nebo Rick Owens – funkčnost je in vogue.
Vesměs je spolupráce přesně tím, co byste čekali, když se spojí dvě z nejlepších věcí, které může Švédsko nabídnout světu. Až bude Ikea prodávat masové kuličky kurátorované značkou Acne Studios, budu na vrcholu blaha.