NovinkyBeyoncé, JAY-Z a 128karátový diamant. Tiffany odkrývá hlavní hvězdy nové kampaně
Jakub Pástor24. 8. 2021
Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. spojil síly s americkou zpěvačkou, herečkou a návrhářkou Beyoncé a jejím manželem, rapperem JAY-Z. Výsledkem je velkolepá kampaň s názvem About Love, ve které kromě jednoho z nejvlivnějších power couple současnosti září také 128karátový diamant, který v historii vynesly pouze tři ženy.
Legendární a neocenitelný Tiffany Diamond známý také jako Fancy Yellow, který se v printové kampani objevuje poprvé v historii, váží 128,54 karátu, může se pochlubit až 82 fazetami a je považován za jeden z nejdůležitějších objevů drahokamů 19. století.
Zakladatel Charles Lewis Tiffany koupil diamant v roce 1878, rok poté, co byl objevený v dolech Kimberley v Jižní Africe. Další zajímavostí je, že před Beyoncé jej na sobě měly jenom tři ženy: Mary Whitehouse, Audrey Hepburn a Lady Gaga. Právě Hepburn a jejímu ikonickému looku z filmu Snídaně u Tiffanyho (Breakfast at Tiffany's) vzdává Beyoncé v kampani hold. Rapper Jay-Z se zde představuje v smokingu a na sobě má brož Bird on a Rock od Jean Schlumberger, která však byla přetvořena do jedinečného páru manžetových knoflíků.
Milostný příběh manželů a nových ambasadorů značky je doplněn o obraz Equals Pi malíře Jeana-Michela Basquiata, který vznikl v roce 1982. Je to vůbec poprvé, co bylo toto umělecké dílo představeno veřejnosti. Značka jej získala teprve nedávno, od začátku 80. let jej vlastnil soukromý sběratel. „Neexistuje sice žádná literatura, která by říkala, že Basquiat vytvořil obraz přímo pro Tiffanyho, ale víme, že miloval New York, luxus a šperky. Proto si myslíme, že obraz v odstínech Tiffany Blue není náhoda. Tato barva je natolik specifická, že to musí být nějaká pocta,“ řekl v rozhovoru pro
WWD výkonný viceprezident LVMH Alexandre Arnault.
„Beyoncé a Jay-Z jsou ztělesněním moderního milostného příběhu. Jako značka, která vždy byla synonymem lásky, síly a sebevyjádření, jsme nemohli uvažovat o ikoničtějším páru, který by lépe reprezentoval hodnoty Tiffany. Je nám ctí mít manželé Carterovi jako součást rodiny Tiffany,“ dodává Arnault.
Součástí kampaně je i film (představen bude 15. září), jež vzdává poctu filmu Snídaně u Tiffanyho, a to s novou verzí písně Moon River v podaní Beyoncé, kterou na kameru zachytil samotný JAY-Z. Dalším pokračováním této spolupráce je také závazek darovat 2 miliony dolarů na podporu škol a univerzit s afroamerickými studenty.
Foto: Courtesy of Tiffany & Co.