Vogue Daily

Tři značky, které si na Valentýna zaslouží vaši lásku (a vy si zasloužíte jejich kousky)

Milovat sám sebe je začátek celoživotní romance, říkával již Oscar Wilde. K tomu, abyste potěšili sami sebe, neexistuje příhodnější čas, než je právě Valentýn (a vůbec nezáleží, zda jste zrovna singl, nebo šťastně zadaní). Podívejte se na tři značky, které svým příběhem zasáhnou i vaše srdce. 

Sleeper

Prvotním konceptem ukrajinské značky založené v roce 2014 bylo navrhovat oděvy tak, abyste se v nich cítili  skvěle v posteli, v pohodlí domova, ale i na ulici. Uplynulo pár let a pyžamové soupravy s peřím od značky Sleeper si zamilovaly celebrity jako Julianne Moore, Kendall Jenner, Alexa Chung, Kourtney Kardashian či Kate Moss. 
A jak se této značce daří v posledním, náročném roce? V prvních dnech války se část týmu přestěhovala na západní Ukrajinu, někteří odešli do západní Evropy, část zůstala v Kyjevě. Hned druhý den války darovala firma přes půl milionu korun ozbrojeným silám Ukrajiny, v podpoře dodnes neúnavně pokračuje. Celý tým se aktivně zapojil do dobrovolnictví a nepřetržitě pokračoval v práci. Čím dál více zaměstnanců se vrací do Kyjeva, přičemž Sleeper pro ně najal i psychology. „Pomáhají zůstat lidem silní a podporovat své milované mezitím, co se každý den přibližují k vítězství,“ vysvětluje vedení značky.
Tip: K oslavě Valentýna se báječně hodí například šaty Mystery Puff, šaty s peřím nebo právě pyžamové sety.

KLEED Kimonos

Portugalská značka KLEED Kimonos spatřila světlo světa v roce 2016 a už od samého počátku své existence si zakládá na udržitelnosti. Příběh její zakladatelky Caroliny Guedes Cruz? Po patnácti letech práce v různých projektech na ochranu přírody našla cestu, jak zkombinovat svoji lásku k módě a ochraně přírody: skrze různé iniciativy bojuje za ochranu krajiny v Africe, ale i v Indii. 
Originální kimona, která můžete vynést na pláž, do města nebo jednoduše jako župan, si zamilovala i Karolína Kurková nebo Tereza Maxová. KLEED používá výhradně přírodní materiály, jakými jsou bavlna, hedvábí i viskóza, a nechemická barviva. Ve výčtu oblíbených materiálů objevíte i jejich ikonické tkaniny ikat, které jsou ručně zpracovávány indickými řemeslníky, technikami jejich předků. Značka se tak snaží podpořit a udržet toto kulturní dědictví, aby si tkalcovské stavy mohly předat i další generace. 
Valentýnská radost: Každé kimono zdobí originální hedvábná výšivka. Mezi nejnovější patří kimona s námětem květů vlčího máku. Značka má ale v portfoliu mnoho dalších originálních designů, z kterých můžete se zatajeným dechem vybírat.

Pigmentarium

Český parfumérský dům, který si zakládá na spolupráci s lokálními výrobci a důrazu na jednotlivé ingredience, se zrodil v roce 2018 pod taktovkou Tomáše Rice. Nyní nabízí celkem šest vůní a jednu limitovanou.
Dokázali byste si na Valentýna představit lepší název parfému než Erotikon? Možná jste i dokonce uhodli, že inspirací této vůně byl stejnojmenný snímek Gustava Machatého. Svůdná, smyslná, hřejivá vůně uchvátí příběhem o lásce, touze, či obojím, to záleží jen na vás. 
O něco tajemnější, ale neméně svůdný, je parfém Murmur. Opravdovým unikátem je ovšem limitovaný parfém Azabache — může za to nejen chladivá vůně kadidla, která se snoubí s vůní slaného oceánu, ale i samotný flakon. Černou barvou ho ručně pokryl španělský módní návrhář Arturo Obegero, který se na jeho vzniku podílel. Parfém má symbolizovat prolínání protikladů, stejně jako se láska mísí s vášní. 
Valentýnský bonus, který zavoní všem smyslům: Pigmentarium si ke každé vůni připravil playlist na Spotify, který ještě více přiblíží náladu každého z parfémů. To ale není všechno, ke každé objednávce parfému Erotikon či Murmun teď získáte balení vonných tyčinek s podmanivou vůní šafránu.