Vogue DailyTři značky, které si na Valentýna zaslouží vaši lásku (a vy si zasloužíte jejich kousky)
Kristýna Jandová4. 2. 2023
Milovat sám sebe je začátek celoživotní romance, říkával již Oscar Wilde. K tomu, abyste potěšili sami sebe, neexistuje příhodnější čas, než je právě Valentýn (a vůbec nezáleží, zda jste zrovna singl, nebo šťastně zadaní). Podívejte se na tři značky, které svým příběhem zasáhnou i vaše srdce.
Prvotním konceptem ukrajinské značky založené v roce 2014 bylo navrhovat oděvy tak, abyste se v nich cítili skvěle v posteli, v pohodlí domova, ale i na ulici. Uplynulo pár let a pyžamové soupravy s peřím od značky Sleeper si zamilovaly celebrity jako Julianne Moore, Kendall Jenner, Alexa Chung, Kourtney Kardashian či Kate Moss.
A jak se této značce daří v posledním, náročném roce? V prvních dnech války se část týmu přestěhovala na západní Ukrajinu, někteří odešli do západní Evropy, část zůstala v Kyjevě. Hned druhý den války darovala firma přes půl milionu korun ozbrojeným silám Ukrajiny, v podpoře dodnes neúnavně pokračuje. Celý tým se aktivně zapojil do dobrovolnictví a nepřetržitě pokračoval v práci. Čím dál více zaměstnanců se vrací do Kyjeva, přičemž Sleeper pro ně najal i psychology. „Pomáhají zůstat lidem silní a podporovat své milované mezitím, co se každý den přibližují k vítězství,“ vysvětluje vedení značky.
Tip: K oslavě Valentýna se báječně hodí například šaty Mystery Puff, šaty s peřím nebo právě pyžamové sety.
Foto: Courtesy of Sleeper
Portugalská značka KLEED Kimonos spatřila světlo světa v roce 2016 a už od samého počátku své existence si zakládá na udržitelnosti. Příběh její zakladatelky Caroliny Guedes Cruz? Po patnácti letech práce v různých projektech na ochranu přírody našla cestu, jak zkombinovat svoji lásku k módě a ochraně přírody: skrze různé iniciativy bojuje za ochranu krajiny v Africe, ale i v Indii.
Originální kimona, která můžete vynést na pláž, do města nebo jednoduše jako župan, si zamilovala i Karolína Kurková nebo Tereza Maxová. KLEED používá výhradně přírodní materiály, jakými jsou bavlna, hedvábí i viskóza, a nechemická barviva. Ve výčtu oblíbených materiálů objevíte i jejich ikonické tkaniny ikat, které jsou ručně zpracovávány indickými řemeslníky, technikami jejich předků. Značka se tak snaží podpořit a udržet toto kulturní dědictví, aby si tkalcovské stavy mohly předat i další generace.
Valentýnská radost: Každé kimono zdobí originální hedvábná výšivka. Mezi nejnovější patří kimona s námětem květů vlčího máku. Značka má ale v portfoliu mnoho dalších originálních designů, z kterých můžete se zatajeným dechem vybírat.
Foto: Courtesy of KLEED Kimonos Český parfumérský dům, který si zakládá na spolupráci s lokálními výrobci a důrazu na jednotlivé ingredience, se zrodil v roce 2018 pod taktovkou Tomáše Rice. Nyní nabízí celkem šest vůní a jednu limitovanou.
Dokázali byste si na Valentýna představit lepší název parfému než Erotikon? Možná jste i dokonce uhodli, že inspirací této vůně byl stejnojmenný snímek Gustava Machatého. Svůdná, smyslná, hřejivá vůně uchvátí příběhem o lásce, touze, či obojím, to záleží jen na vás.
O něco tajemnější, ale neméně svůdný, je parfém Murmur. Opravdovým unikátem je ovšem limitovaný parfém Azabache — může za to nejen chladivá vůně kadidla, která se snoubí s vůní slaného oceánu, ale i samotný flakon. Černou barvou ho ručně pokryl španělský módní návrhář Arturo Obegero, který se na jeho vzniku podílel. Parfém má symbolizovat prolínání protikladů, stejně jako se láska mísí s vášní.
Valentýnský bonus, který zavoní všem smyslům: Pigmentarium si ke každé vůni připravil playlist na Spotify, který ještě více přiblíží náladu každého z parfémů. To ale není všechno, ke každé objednávce parfému Erotikon či Murmun teď získáte balení vonných tyčinek s podmanivou vůní šafránu.
Foto: Courtesy of Pigmentarium