Design

Ploom, Vogue a Red Experience by Ora-ïto v Miláně

Milánský design week a čtvrť Tortona si už mezi sebou vytvořily nezlomné pouto. Poblíž Superstudia stále najdete super expozice. Jaká nás letos zaujala?
Foto: Ploom
Mezi těmi nejlepšími na dálku zářila instalace značky Ploom Red Experience by Ora-ïto. Nejenže lákala ostrou červenou barvou vstupu, ale v uliční části byl uzpůsoben celý nástup do budovy tak, aby evokoval vchod do nějakého futuristického plavidla, které vás přenese do jiného světa.
A ono se tak v podstatě stalo. Vkročením dovnitř jste se ocitli v kosmu organicky a zároveň velmi energicky tvarovaných objektů a interiérových prvků, včetně panelů i celých stěn s nikami. Přebíraly styl přístrojů na zahřívaný tabák Ploom X, které mají takovéto cool tvarosloví, a současně v nich byl čitelný i rukopis francouzského designéra Ora-ïta. To on a jeho design speciální edice přístroje Ploom X totiž byl tím hlavním magnetem Red Experience
Foto: Ploom
První místnost expozice lehce imitovala jeho studio v Marseille. V bílém prostoru zářily červené pohovky, stoly a stolky nebo doplňky, které v minulosti Ora-ïto navrhl, například stůl se skleněnou deskou pro značku Roche Bobois, nebo dokonce i zavěšené kolo Angell Bike. Už zde bylo nenápadně „nastražené“ nové designové příslušenství k přístroji i přístroj Ploom Special Edition Red samotný, vyvedený ve vysokém lesku a signální červené barvě odstínu Pantone 200C. Člověk si je již zde mohl osahat a zjistit, jak dokonale hladký přístroj je, jak příjemně působí, když se drží jako oblázek v dlani, a současně jak zadní kryt nebo pouzdro mají textilní strukturu, takže nabízejí další taktilní zážitky.
Druhý prostor expozice byl věnován produktovému universu značky Ploom, atraktivnímu vzhledu různých barevných variant přístroje Ploom X, představovala se tu také inovativní technologie HeatFlow pro jedinečný zážitek ze zahřívaného tabáku. Třetí sál pak ohromil interaktivním stropním panelem, který dokazoval, jak Ploom i Ora-ïto dokáže spojit nejmodernější technologie s nadčasovým designem. Vizuální projekce dynamicky reagovala na pohyb návštěvníků, což zvýšilo dojem z celé expozice Red Experience. Jako by to byla originální ranvej, jež naviguje k závěrečnému překvapení – interiéru, který připomínal noční klub ze 70. let a kde byli ve výklencích rudé paneláže umístěny desítky přístrojů Ploom Special Edition Red. Na stejné úrovni jako design Ora-ïta tu byly prezentovány také realizované návrhy dvou českých výherců soutěže Ploom Design Competition, kterou vyhlásila Vogue CS společně s Ploom. Brože pro pány s florálním motivem Terezy Otáhalíkové a stolky z ručně foukaného skla Tomáše Kučery. Což nám vzalo dech. Takové prominentní umístění v čele prostoru jsme nečekali a byli jsme rádi, že český design tímto způsobem na design weeku tak krásně zviditelněn a obstál v tak prestižní konkurenci.
Speciální limitovaná edice tabáku Ploom bude k dostání na podzim tohoto roku i v České republice a v omezeném množství spolu s kolekcí příslušenství ve stejném ikonickém odstínu červené barvy včetně zadního krytu, pouzdra a sling bag navržených Orou Ito jako designový doplněk. „Červená barva je velmi symbolická a působivá," poznamena designér Ora-ïto při komentování konceptu. Stačí umístit jediný červený předmět do prázdné místnosti a pochopíte jeho jedinečnou energii. Červená má mnoho výkladů – pro některé znamená lásku, jiní ji vnímají jako odvážnou a intenzivní. Červená symbolizuje naši lásku k produktům, které jsou odvážné, vášnivé a ovliňují naše smysly.“