Vogue Daily

Přestup roku: Alessandro Michele míří do módního domu Valentino

Jeho odchod z Gucci mnohé šokoval stejně jako rozloučení Pierpaola Piccioliho po 25 letech. Ve chvíli, kdy kreativní ředitel značky Valentino oznámil odchod, se hned začalo šuškat, že na jeho místo míří Alessandro Michele. Dnes je spekulacím konec, je to tak. Alessandro Michele se stává novým kreativním ředitelem Valentino.
Foto: Joe Maher/BFC/Getty Images
Alessandro Michele
Karty na módní scéně se v posledních dnech po delší době pořádně zamíchaly. Po 14 měsících odmlky se na scénu vrací Alessandro Michele a usedne na pomyslný trůn u Valentina. O tomto spojení se začalo mluvit od vteřiny, kdy dosavadní kreativní ředitel Pierpaolo Piccioli na Instagramu oznámil, že po 25 letech u značky končí. Michele je logickým nástupcem. Už jen proto, že je mu hravá a barevná estetika bližší než komukoliv jinému. Navíc stejně jako Valentino, i on pochází a stále žije v Římě. Na jeho debutovou kolekci se můžeme těšit už na podzim, kdy představí dámskou ready-to-wear kolekci na sezonu jaro – léto 2025. 
„Je to neuvěřitelná pocta a čest," píše Michele v tiskovém prohlášení, které módní dům dnes vydal. „Cítím nesmírnou radost a obrovskou zodpovědnost, že se mohu připojit ke couture domu, který má slovo krása vytesáno do společného příběhu tvořeného osobitou elegancí, rafinovaností a mimořádnou grácií. Hledám slova, kterými bych tu radost pojmenoval. Abych skutečně vyjádřil to, co cítím." A popisuje, jak velkou radost se svého nového místa má. 
Tu nemá jen Michele, ale i generální ředitel značky Valentino Jacopo Venturini. Oba dříve spolupracovali v Gucci, kde návrhář působil coby kreativní ředitel sedm let a Venturini byl víceprezidentem. Venturini pochválil Micheleho „hlubokou inteligenci" a „úžasnou lehkost": „Jsem velmi šťastný a nadšený, že se mohu vrátit k práci s Alessandrem. Jsem si jistý, že reinterpretace couture kódů značky a dědictví vytvořeného panem Valentinem Garavanim v kombinaci s Alessandrovou výjimečnou vizí nám přinese okamžiky velkých emocí a promítne se do neodolatelně žádaných objektů." Michele zase Venturiniho popsal slovy „výjimečný profesionál, který dokáže spojit pragmatismus a strategickou vizi, kompetenci a citlivost".
Od jeho odchodu z Gucci se neustále spekulovalo, která značka Alessandra Micheleho přetáhne na svou stranu, protože právě tam se mu povedl neuvěřitelný obchodní úspěch – brand za jeho působení ztrojnásobil tržby. Nakonec se ukázalo, že skutečně všechny cesty vedou do Říma.