Vogue Daily

Paco Rabanne mění jméno, logo a uvádí první beauty kolekci od hvězdné make-up artistky

Módní dům Paco Rabanne, který založil jeden z nejvlivnějších návrhářů 20. století, mění zásadním způsobem svou identitu a vedle vůní se pouští i na trh s líčením. Dnes značka oznámila kreativní ředitelku make-up oddělení.
Foto: Peter White/Getty Images
Paco Rabanne jaro - léto 2023
Space Age bere kosmetickou scénu útokem. Více než šedesátiletá značka se přejmenovává na Rabanne a velmi brzy se můžete těšit na první líčidla vycházející ze stylu, který španělského couturiéra proslavil. Kreativní ředitelkou, která stojí za nově vznikajícím make-up oddělením, se stala Diane Kendal. 
S vývojem make-up produktů má dlouholeté zkušenosti, v minulosti spolupracovala mj. s Marc Jacobs Beauty a Calvin Klein Cosmetics. Kendal v posledních době líčila kampaně Gucci, Calvin Klein, Louis Vuitton, Tom Ford, Loewe atd. Ve svém portfoliu má stejně dlouhý seznam obálek Vogue a spolupráci na přehlídkách snad každé větší značky, na jakou si dokážete vzpomenout. 
Obaly produktů mají ultra lesklý, metalický povrh a dominuje mu nové logo „rabanne“. Celá linie se dělí do čtyř kategorií – oči, pleť, rty a „Arts Factory“, což má podle Vogue Business zahrnovat dosud nevídaná multifunkční líčidla. Ceny se budou pohybovat mezi 20 až 40 dolary. Během srpna se objeví na e-shopu značky a ve vybraných buticích. Na první vlnu bude navazovat druhá, kdy se stříbrné, zlaté a zrcadlové obaly dostanou do prodeje v Sephoře, britském Selfridges a pro americký trh bude mít distribuci Ultra Beauty. 
Paco Rabanne spolu s Pierrem Cardinem a André Courrègesem v 60. letech intenzivně prosadili futuristký styl Space Age. Začátkem letošního roku Rabanne zemřel ve věku 88 let. Oznámené změny „vzdávají hold avantgardnímu odkazu Monsieur Rabanne a respektují průkopnické dědictví značky,“ uvedla společnost v prohlášení.
Přejmenovaný brand, který vlastní španělský Puig, se pouští do konkurenčního boje s dalšími módními značkami, které v beauty vidí velký obchodní potenciál. Vedle tradičních velkých hráčů jako Chanel, Dior, YSL a Armani se příležitosti chopily brandy Gucci, Valentino, Carolina Herrera, Prada i Hermès. YSL, Armani, Valentino a Prada spadají licenčně pod koncert L'Oréal, kde vedle vůní mají ve své nabídce skincare a make-up. Estée Lauder si koupila Toma Forda a v příštím roce se chystá představit beauty řadu Balmain pod kreativním dohledem Oliviera Rousteinga.
Foto: archiv značky
Rabanne make-up