Vogue DailyBedtime Story
Andrea Běhounková17. 6. 2020
Bylo nebylo.
Když slavila desáté narozeniny, nastěhovaly se do domu jejích rodičů a sourozenců televizní kamery. Od té doby už čtrnáct let miliony diváků sledují přerod jedné neobyčejné rodiny v nejslavnější a nejbohatší klan světa.
Jak je to možné, když je to celé tak nemožné? Pohádka?
Ne. Kvantová fyzika.
Znáte takové to, když si něco přejete, ale ne zase moc, a ono se to splní? Dříve nebo později. Někdy až hodně pozdě, ale splní. Vědci zatím neumějí změřit, jakou rychlostí a kam máme myšlenku vyslat, ale už víceméně potvrdili, že vše, co nás obklopuje, vzniklo díky našemu vědomí. Ano. Věci povstávají z představ, jak tvrdí hlavní hrdinka knihy Pavly Horákové Teorie podivnosti. A je jen otázkou času, kdy Maria Grazia Chiuri nechá něco podobného vytisknout na trička v rámci nové kolekce.
Zapomeňte na horoskopy a kartářky, kvantová fyzika is the new black.
Nebudu se pouštět do podrobnějšího vysvětlování, protože to stejně nejde pochopit. Asi jako když Galileo Galilei tvrdil, že přece se točí. Lidé v jeho době byli přesvědčení, že země je placatá, a Galilea postavili před soud. Pokud chcete více informací, vygooglujte si výraz Schrödingerova kočka nebo si poslechněte jednu z přednášek profesora Jana Raka. Anebo si přečtěte Teorii podivnosti. Nebudete věřit, ale to neznamená, že to tak není.
A důkaz, že TO funguje, držíte právě v ruce.
Je druhá polovina dubna, v České republice vládne už přes měsíc nouzový stav. Vesměs celá Evropa pochopila, že jinudy cesta koronavirovou nákazou nevede, a izolace je hlavní náplní našich dní.
„Koho dáme na obálku, když nemůžeme fotit?“ ptám se sama sebe, pak Honzy Králíčka, pak vesmíru a pak zase Králíčka.
„Koho bys chtěla?“
Když chcete to nejlepší, musíte si o to umět říct. Evu Herzigovou. Symbolizuje to nejlepší ze světa módy a šoubyznysu. Generaci topmodelek, jejichž tváře jsou notoricky známé a křestní jména nepotřebují příjmení. Neproslavily je jejich výkřiky ani soukromí, ale práce a fotografie.
Pokud existují jen dva typy lidí, pak jedni představují analog a druzí digitál. Eva je jasný analog.
Jenže Evu karanténa uvěznila v Turíně, u její rodiny. Každý den učila svoje tři syny, protože školy nefungovaly. Leda by se vyfotila sama. Ale jak k ní dopravíme oblečení? A make-up artistu? A kdo jí udělá vlasy?
„Andrej, to nemůže vyjít.“
V pondělí 25. května se v České republice otevřela část škol, většina restaurací a už nemusíme nosit roušky na ulici. V ten samý den bratři Luca a Alessandro Morelliové berou do ruky ve své rodné Itálii telefony, aby v Los Angeles vyfotili pro československou Vogue cover story letního čísla. Zatím ne královnu Evu, ta se bude fotit teprve o pár dní později, ale princeznu Kylie.
Pokud Eva symbolizuje to nejlepší z couture, Kylie Jenner reprezentuje současnou popkulturu. Svět, kde kvalitu neurčuje oko kurátora, ale vox populi. V sedmnácti letech založila kosmetickou značku nesoucí její jméno a o pět let později prodala většinový podíl v ní za 600 milionů dolarů. Na Instagramu sleduje její tři účty 207 milionů lidí (jen pro představu, to je dohromady populace Velké Británie, Francie, Itálie a České republiky). Není divu, že patří mezi nejvlivnější influencerky na světě. Beauty mogul.
Zatímco Morelli Brothers fotili Kylie a Stormi přes půlku zeměkoule a přes čočky svých mobilních telefonů, Laura Sciacovelli vyfotila Evu v dekadentním domě Carla Molliniho v Turíně na polaroid. Cesta z Říma do Turína jí autem trvala dva dny a policie ji kvůli koronavirovým opatřením kontrolovala hned několikrát. Příběh o zlé královně si vymyslela Eva sama a sama se i nalíčila a učesala. Produkty jí sehnala kosmetická redaktorka Cindy, a dokonce jí poslala i svoji vlastní žehličku na vlasy. Z Prahy letěla i lebka a všechny šaty pro změnu z Milána. Ano, i tak mohou vypadat focení za časů koronaviru.
„Grazie, Amore, vyšlo to!“
Ať už máte raději pohádky o zlých královnách, nebo úspěšných princeznách, vyprávějte je dál. Svým dětem i prarodičům. Anebo se nechte inspirovat fantazií našich spolupracovníků, kteří napsali moderní verze pohádkových příběhů. Najdete je v tomto vydání i na Vogue.cz, kam se dostanete pomocí QR kódu. A pohádkou o kreativitě a solidaritě jsou i iniciály, které jsme použili v tomto vydání. Font vytvořilo 37 designérů a ilustrátorů a výtěžek z jeho prodeje je věnován na boj proti koronaviru i na podporu organizací bojujících proti rasismu. Více informací najdete na
Group-font.com.
Uvěříme-li, že svět může být lepším (vlídnějším, spravedlivějším, rovnocennějším, kreativnějším) místem, než je, tak se jím stane.
Kočka v krabici totiž je, nebo není, až když se rozhodnete, jestli tam je, nebo není.
Zazvonil zvonec a pohádky je konec.