Society

Holky holkám: kolektiv Babyface

Za kreativním holčičím kolektivem Babyface stojí Claire Burman a Nellie Eden. Propojují mezi sebou kreativní, talentované mladé ženy a jejich síť se už rozrostla mezi takové klienty jako Adidas, Glossier, Nike, The Body Shop nebo Urban Outfitters. O jejich začátcích i současnosti jsem je začátkem října vyzpovídala v Londýně.
Co je Babyface a jaký je jeho příběh? 
Začaly jsme v roce 2014. Babyface jsme plánovaly jako komunitu pro holky působící v kreativních průmyslech. Založily jsme ho jako podpůrnou síť a prostor pro komunikaci v době, kdy nic podobného neexistovalo. Náš cíl bylo podnítit spolupráci a kontakt mezi podobně smýšlejícími lidmi online i offline, a to se nám snad povedlo. Teď jsme něco mezi kreativní agenturou a kreativním poradenstvím, a s naší komunitou (která o hodně přesahuje počet holek zmíněných na webu), značkami a agenturami pracujeme na vytváření co nejlepších a nejautentičtějších projektů a produktů. V našem studiu ve východním Londýně máme zásadu otevřených dveří a nabízíme rady holkám, které o ně stojí.
Jaká byla původní myšlenka a jak se kolektiv postupně vyvinul?
Nejdříve jsme dělaly s rozhovory s kreativníma holkama o jejich práci. Každá vyzpovídaná měla na oplátku nominovat další, a tím se naše síť brzy rozrostla. Asi po roce nám došlo, že na trhu je právě v našem odvětví velká díra, tak jsme ji využily. Zasazujeme se o co nejlepší práci s naší komunitou, ale zároveň chceme, aby pak byla přiměřeně zaplacená. Teď na denní bázi spolupracujeme se značkami jako Glossier, The Body Shop a Nike, a agenturami jako Mother a D&AD. V portfoliu máme různé služby: poradenství, průzkum trhu, produkce nebo programování, jsou z nich jen malý zlomek! (smích) Každoročně také pořádáme náš pověstný vánoční večírek, aby se celému kolektivu nastartoval nový rok co nejlépe.
Co je váš nejčastější zdroj inspirace?
Inspirací je pro nás naše komunita, protože se stále se vyvíjí a mění. Sociální média jsou skvělý prostředek pro sledování, co dělají ostatní z nás. Inspirují nás i další talentované mladé ženy, které potkáváme při našich seminářích. Nic nemá na holky, které si jdou za svým. Ty jsou náš pohon.

Ve vašem portfolio je hodně různorodé, co vytváříte nejraději?
To se liší od projektu k projektu. Třeba připravovat event je jedno z náročnějších zadání, ale pozorovat pak na místě, jak všechno funguje a lidé se dobře baví a seznamují se mezi sebou, je velká satisfakce. Často jsou věci, které z dálky vůbec nevypadají zajímavě, v praxi ty nejhodnotnější. Čím větší výzva jsou, tím lepší jsou pro naše portfolio.
Vytváření sítí čistě mezi ženami a holkami je hodně přitažlivá myšlenka. Proč si myslíte, že se vám to natolik povedlo?
Šly jsme na to pomalu a s velkou trpělivostí. Naše původní zaměstnání jsme proto opouštěly až loni. Babyface je jako naše dítě, vybudovaly jsme ho od začátku společně, přistupujeme k němu s respektem, a je to na nás poznat. Naši síť a klienty máme doopravdy rády, zároveň jsme ale ještě dost malá společnost na to, aby všechno mohlo zůstat na osobní úrovni, to je hrozně důležité. Zní to jako klišé, ale je za tím vším hrozně moc práce. Také nám pomohly zkušenosti z módního průmyslu (Claire jako produkční, Nellie psala) a to, že jsme na scéně už nějakou dobu a už je jasně poznat, kdo jsme a co děláme.
A nakonec, jakou radu byste daly dalším kreativním holkám?
Mějte osobní záměr, který s vámi půjde skrz vaše různé aktivity. Ať chcete vidět větší počet žen ve sportu, vědě a politice, nebo podporujete queer umělce, berte si kousek z vašeho zájmu s sebou do každé zasedací místnosti a snažte se pokaždé aspoň trochu pozměnit status quo.