Man

Pánské vůně, které stojí za to dát (a brát)

Ultra moderní, bořící tabu, snadno nositelné i překvapivé. Pět pánských parfémů, které vám vydrží déle než jednu sezonu, aniž by vás začaly nudit. 
Foto: Filip Drábek
Tento rok je na vůně hodně náročný. Pokud chcete tu stávající změnit, nebo najít pro někoho parfém jako dárek, většinu roku jste byli odkázáni na e-shopy a vlastní představivost. Novinek se na trhu přitom objevilo poměrně velké množství. Konec roku není o moc lepší, omezený přístup do obchodů pořád nepřináší potřebný komfort v klidu se zorientovat a vybrat si podle svého vkusu a stylu. Netrpělivost doprovázející nákupy čehokoliv pánského situaci také zrovna nepomáhá. Takže pro zjednodušení, ať už si vyberete jeden, nebo více z následujícího výběru nejlepších novinek pro muže roku 2020, nemůžete udělat chybu. Toto jsou must-have pánské vůně podle Vogue Czechoslovakia.
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda L'Homme À la rose, MAISON FRANCIS KURKDJIAN PARIS, prodává Ingredients, 4550 Kč
To, že ve vůních neplatí žádná pravidla, a veškerá tabu dávno padla, dokazuje letošní pánská novinka z ateliéru Francise Kurkdjiana L'Homme À la rose. Růžový parfém pro muže? A proč by ne? Le Male od Gaultiera také definují především květiny a patří mezi nejprodávanější vůně posledních dvou dekád. Pánská růže navazuje na loňskou dámskou novinku, ovšem liší se od sebe jako noc a den. Představte si rozkvetlou růžovou zahradu po třech dnech nepřetržitého deště, kdy víc než sladké květy naplňuje vzduch svěží zeleň. Sladkost ustoupila přirozenosti, romantika realitě. Zpočátku jiskřivá óda na květy ve své ryzí přirozenosti se s pomocí bylinek a dřevitého základu proměňuje v esenci elegance, ať už to pro vás znamená na míru ušitý smoking, nebo džíny a kašmírový svetr. 
Foto: Filip Drábek
Toaletní voda Mercer Street, KARL LAGERFELD, prodává Marionnaud, 1399 Kč
Nekomplikovaná, příjemná, snadno nositelná. Letošní pánská novinka nesoucí jméno Karla Lagerfelda je přesně taková, jak byste od minimalistického flakonu s názvem newyorské Mercer Street čekali. Kombinace výrazných dřev a aromatických nót v čele s limetkou, bazalkou a rebarborou podtrženou jasmínovou vodou se na kůži smísí do harmonického celku. Je to stejné, jako když zkoušíte nové džíny a ony vám perfektně padnou hned na poprvé. S touto vůní se prakticky nemůže plést, ať už hledáte něco na každodenní nošení pro sebe, nebo jako dárek pro někoho jiného. Klidně i pro holku. 
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda Man Glacial Essence, BULGARI, prodává Fann, od 2469 Kč
Alberto Morillas pro Bulgari vytvořil další ze svých velmi elegantních pánských vůní na základě noblesních tónů kosatce, cedrového a santalového dřeva, k nimž přimíchal ingredience dodávající pocit chladu a svěžesti. Pro ty, co hledají vůni čerstvě vypraného bílého prádla usušeného uprostřed slunného zimního dne. Na rozdíl od předchozí modré je tato dospělejší a výraznější, ale stále si zachovává výraznou svěžest a pocit čistoty. Benefitem parfémové vody Bulgari Man Glacial Essence je její trvanlivost. Ve srovnání s jinými pánskými vůněmi tohoto stylu na kůži vydrží podstatně déle. 
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda No Limits, PHILIPP PLEIN, prodává Plein.com, 98 €
Stejný parfémář, zcela jiný výsledek. Morillas se podepsal mj. i pod pánskou novinku značky Philipp Plein No Limits. Zatímco Bulgari muž je uhlazený a noblesní, Mr. Plein je všechno jen ne to. Okázalý, hlučný, drzý, což má za následek, že buď vás přitahuje, nebo se k němu budete točit zády. Flakon ve tvaru černé platební karty v sobě ukrývá smršť výrazných a nečekaných ingrediencí. Tmavá čokoláda, vanilka, koření, ale i vodní nóty a svěží bergamot. Nemůže chybět ani oud, ryze mužné patchuli, cedr a kůže. No Limits je velmi dominantní vůně, ale když jí dáte šanci, objevíte v ní také příjemně hřejivou tvář a pocit bezpečí. Jen to chce čas a trochu vůle nakouknout za macho slupku. 
Toskánsko, královská koruna, modrá barva. To všechno zůstalo z původní toaletní vody K by Dolce & Gabbana, intenzivnější verzi Eau de Parfum Daphné Bugey a Nathalie Lorson přeskládaly tak, že se od té první zásadním způsobem liší. Na rozdíl od jiných temně modrých pánských vůní z mainstreamové kategorie je propracovanější a sofistikovanější. To, že na začátku ucítíte vedle citrusů také chilli papričky a fíky, není žádná náhoda. Parfémářky si s těmito obtížnými ingrediencemi poradily na jedničku. Jejich volba dává dřevitě-aromatické pánské vůni ten zajímavý akord, po kterém neustále všichni volají. Když se bylinkové nóty postavené na kombinaci šalvěje, levandule, jalovce a geránia promíchají s vetiverem, cedrovým dřevem a zelenošáchorem (součást většiny vonných tyčinek a také vykuřovadlo), kouzlo je kompletní. Stačí už jen podlehnout.
Foto: Filip Drábek
Parfémová voda K by Dolce & Gabbana, DOLCE&GABBANA, prodává Douglas, od 1850 Kč
Beauty & Fashion Editor: Cindy Kerberová
Foto:
Filip Drábek