Man

Bonjour, monsieur! Módní vůně „Made in France”, které přežijí víc než jednu sezonu

U příležitosti pařížského pánského fashion weeku se pojďme podívat také na to, co francouzské módní značky připravily v sekci vůní. Jedno je přitom zřejmé: Začátku roku dominují dřevité tóny, díky nimž se každý bude cítit beau & élégant.

Dior Homme Sport 

Dior ukončil jednu kapitolu, aby začal nový rok novinkou z řady Dior Homme Sport. Tu namíchal ještě François Demachy, in-house parfémář, kterého nedávno vystřídal Francis Kurkdjian, takže vůni můžeme automaticky zařadit mezi sběratelské artefakty. První sportovní verzi klasické Dior Homme značka představila v roce 2008, o čtyři roky později přišla s inovovaným složením, které v roce 2017 nahradil další flanker. Čtvrtou verzi objevíte v parfumeriích právě teď. Od hry se slovy extrême a explosive se v ní Demachy posunul ke svěží smyslnosti. Kromě úvodních citrusových tónů totiž odebral ovoce a nahradil ho aldehydy a elemi. Květiny vynechal úplně, o to větší důraz však kladl na dřevité akordy. Díky nim je verze 2022 osobitější a díky kadidlu také elegantnější.

Givenchy Gentleman Eau de Parfum Reserve Privée 

Givenchyho gentleman dostal letos další tvář — mnohem rezervovanější a dospělejší. Pudrové srdce elegantního kosatce zůstalo, ale přebyly ho akordy z kaštanů, whiskey i dřevo — a nechybí ani citrusový začátek z italského bergamotu. Pátá verze moderní pánské vůně, která navazuje na ikonický parfém ze 70. let, si ponechala původní příjemnou jemnost, a zároveň získala zralost. Kdyby tato vůně byla filmovou postavou, ztělesnil by ji Jean Paul Belmondo ve vintage kožené bundě a džínách. Šarmantní, okouzlující svým vlastním způsobem, lehce nepředvídatelný. 

Zadig & Voltaire This is Him! Vibes of Freedom

Na kontrastní kombinaci citrusů a dřeva vsází i letošní pánská novinky od Zadig & Voltaire. Nový flanker z řady This is Him! v sobě mixuje protichůdné elementy svěží klasiky s orientálními prvky a výrazně hřejivými akordy kardamonu, kadidla a cedrového dřeva. Jak dámská, tak i pánská novinka, staví na emocích svobody a propojení s přírodou, což v případě značky, která si dlouhá léta drží image cool volby  do města, celkem nečekaný směr. Parfémářce Nathalie Lorson, jejíž tvorba se vám možná zapsala do paměti díky bestsellerům jako Black Opium od YSL, K  od Dolce & Gabbana, Lalique Encre Noir a Le Labo Another 13, se tak bravurně povedlo zachytit svěžest, optimismus a lepší vyhlídky. A to v současné atmosféře rozhodně není málo.

Celine Rimbaud

O této vůni se mluví prakticky už tři roky. Od uvedení butikové kolekce parfémů Celine pod dohledem Hediho Slimana se v kuloárech šuškalo o tom, že značka zdaleka neskočí u devíti parfémů a že ten desátý čerpá inspiraci z díla prokletého básníka Arthura Rimbauda. Koncept novinky se točí kolem mládí a genderu. Stejně jako ve všech předchozích vůní z kolekce Haute parfumerie jde o unisexovou kreaci v masivním skleněném flakonu opatřeným bílým štítkem. Slimane se nechal slyšet, že plánoval vytvořit parfém evokující utopii a samotnou podstatu mládí. Atmosféru a olfaktorický portrét mladého umělce vykresluje jiskřivý citrusový začátek, který plynule přechází do čistého srdce z pudrového kosatce, výrazných bílých květů a osvěžující levandule. Ty zespoda vonné pyramidy podpírají dřevité tóny a vanilka.