Trendy7 módních trendů z pařížského fashion weeku, o kterých musíte vědět
Julia Hobbs11. 10. 2020
Minisukně, balonové rukávy, síťovina a spousta odhaleného spodního prádla, Vogue přináší výběr největších trendů z pařížského fashion weeku na sezonu jaro/léto 2021.
Trend: Návrat minisukně
Kde: Miu Miu, Chanel, Coperni
Co musíte vědět: Přehlídka značky Miu Miu byla dokonalou nadčasovou inspirací. Mladistvá energie byla všudypřítomná. Mohl za to také debut modelky Lily Grace Moss. V rukou Prady získala minisukně potřebné oživení a perfektně zapadla do už tak optimistické kolekce.
Lily Grace Moss na přehlídce Miu Miu Spring-Summer 2021
Foto: Courtesy of Miu MiuTrend: Poetické brnění
Kde: Nina Ricci, Patou, Loewe, Ellery
Co musíte vědět: Redaktorka Sarah Mower o balonových proporcích na přehlídce Loewe prohlásila, že díky nim zaberou ženy na světě daleko více prostoru. JW Anderson své modely popsal jako poetické brnění, čímž odkázal na eskapismus.
Trend: Volný střih
Kde: Louis Vuitton, The Row, Balenciaga
Co musíte vědět: Oversized kalhoty z přehlídky Louis Vuitton jsou symbolem sjednocující svobody. „Tuto sezonu to nebylo jen o jednom tématu. Snažil jsem se najít rovnováhu mezi mužským a ženským světem,“ říká Nicolas Ghesquière, kreativní ředitel Louis Vuitton.
Trend: Naprostá teatrálnost
Kde: House Margiela, Givenchy, Loewe, Christopher Esber
Co musíte vědět: Pokud vám v letošním roce chyběla neotřelá módní teatrálnost, byl pro vás pařížský fashion week jistě pomyslným milníkem, na který jednoduše nelze zapomenout. Kolekce Loewe a Maison Margiela byly neskutečně dramatické a propracované do posledního detailu. Jedna vrstva za druhou. „Měli jsme velké problémy s dodávkami látek, takže jsme použili to, co jsme měli na skladě. Krejčí měli volnou ruku. Úkol zněl jasně: použijte svou fantazii a vytvořte to, co chcete. Kolekce je výsledkem týmové práce,“ říká JW Anderson.
Trend: Prádlo na odiv
Kde: Paco Rabanne, Balenciaga, Kwaidan Editions
Co musíte vědět: „Když jsem pracoval u Margiely, zaujal mě jeho citát o tom, jak je důležité umět zachytit stopu času v oblečení,“ vysvětluje Demna Gvasalia, kreativní ředitel značky Balenciaga. Jeho odkazem se stalo klasické spodní prádlo, které vypadalo jako z jiné doby, přitom působilo nesmírně moderním dojmem. „93,5% materiálů v této kolekci je udržitelných nebo upcyklovaných. Za deset let bude v módním průmyslu všechno udržitelné. O tom není pochyb. Sáhneme znovu po věcech, které už máme.“
Trend: Řasení
Kde: Altuzarra, Yohji Yamamoto, Y/Project, Balmain
Co musíte vědět: V sezoně plné odhalených podprsenek a spodního prádla nás nepřekvapuje, že i Olivier Rousteing, kreativní ředitel značky Balmain, moc dobře ví, jak dodat nové kolekci potřebný sex-appeal.
Trend: Rybářská síť
Kde: Dries Van Noten, Rick Owens, Hermès, Balenciaga
Co musíte vědět: Místo módní přehlídky požádal Dries Van Noten nizozemskou umělkyni Viviane Sassen, aby nafotila nový lookbook a natočila k němu doprovodný film. Výsledkem je povznášející snímek plný záběrů z pláže a hravých vrstev ze síťoviny.