Trendy

Lekce podnikání s Medeou, kultovní značkou, kterou milují Beyoncé i Rihanna

Návrhářky Camilla a Giulia Venturiniovy o podnikání s kabelkami, důležitosti spolupráce s umělci a o svém nejnovějším počinu v oblasti ekologie.
Medea, za kterou stojí jednovaječná dvojčata Camilla a Giulia Venturiniovy, je neotřelá milánská značka doplňků proslulá svým koženým provedením klasické nákupní tašky. Od uvedení na trh v roce 2019 jsou jejich kousky hitem a nosí je třeba Beyoncé, Rihanna nebo Kaia Gerber.
Dvaatřicetiletá dvojice klade důraz kolaborace všeho druhu. „Spolupráce je pro nás na prvním místě. Připadá nám smysluplnější, když netvoříme jen my.“ 
Značka Medea, nazvaná podle stejnojmenného filmu italského režiséra Piera Paola Pasoliniho z roku 1969, si získala celosvětovou proslulost a může se pochlubit rozsáhlým seznamem mezinárodních prodejců. „Je skvělé dostávat zpětnou vazbu od mladých lidí z celého světa, kteří rozumí tomu, co děláme.“
Inspirativní designérky se s námi podělily o osm lekcí v podnikání s rodinou a hovoří i o významu kreativní spolupráce a svém přístupu v oblasti ekologie. 
Foto: Courtesy of Medea
Foto: Courtesy of Medea
Foto: Courtesy of Medea

Cit pro módu mají v rodině 

Camilla: Kultura oblékání je v Itálii důležitá. Naše babička byla krejčová, takže když jsme byly malé, hrály jsme si v jejím ateliéru. Pak jsme pořádaly módní přehlídky se zbytky látek a nutily jsme maminku, aby se na nás dívala.
Giulia: Později jsme chodily do módní školy v Miláně, kde jsme se začaly více zajímat o marketingovou stránku módy.

O výhodách a nevýhodách práce se sestrou

Giulia: Pořád jsme o tom přemýšlely, ale Camilla žila v New Yorku a já v Evropě, takže jsme byly deset let úplně oddělené. Jednoho dne jsme dostaly nápad na kabelku a od té chvíle se to celé rozjelo velmi rychle. Vyrobily jsme ji, zveřejnily na Instagramu a obchodní dům Selfridges nás kontaktoval s první objednávkou.
Camilla: Díky důvěře mezi námi je proces rychlejší; můžu jí napsat kdykoli během dne. Může to být vyčerpávající, protože neexistují žádné hranice a způsob, jakým komunikujeme, je emotivní, ale nedokážu si to představit jinak.

Budoucnost módy je ve spojování lidí

Giulia: Rády se díváme na práci jiných lidí a přinášíme ji do našeho světa. Značky často myslí pouze na produkt. Když představíme kampaň, okamžitě začneme přemýšlet o zvuku a skvělých hudebnících, se kterými bychom mohly spolupracovat.
Camilla: Také fotografie jsou velkou částí toho, co děláme.

Vždy je důležitější kvalita než kvantita 

Camilla: Vytváření vysoce kvalitních produktů je pro nás klíčové, protože jsme z Itálie. Největší radost mám z toho, když vidím někoho s jednou z našich tašek.
Giulia: Využíváme továrnu, kde jsou standardy kvality hodně vysoké. Zkoumáme materiál, a pokud něco jen trochu nesedí, továrna to nevyrobí.

Nová ekologická taška a to, jak je udržitelnost zásadní

Giulia: Nákupní taška je vyrobena z kůže bez obsahu kovů a je vyčiněna bez použití chemického procesu, který zatěžuje životní prostředí. Na potisku jsme spolupracovaly s losangeleskou umělkyní Chloé Maratta, která vymyslela slogan This bag breaks down in dirt.
Camilla: Stále hledáme materiály a zkoumáme techniky, které jsou udržitelnější. U všeho, co získáváme, vždy víme, odkud to pochází. V našich obalech není žádný plast a veškerý materiál je vyroben v Itálii.

Dalším krokem jsou doplňky

Giulia: Chceme začít vyrábět kožené klobouky. Jsme velmi opatrné a s žádným novým výrobkem nespěcháme. Vyrobit mikinu nám trvalo tři roky.
Camilla: Víc než oblečení nás zkrátka lákají doplňky, jako jsou pásky a boty.

Podpora přichází i od celebrit

Giulia: Beyoncé nás mile překvapila, kolik toho zveřejnila. Vzhledem k tomu, že jsme malá značka, její podpora pro nás hodně znamená. Rihanna nás také šokovala. Jsme rády, že tak stylová osobnost si zamilovala naše produkty. Hodně nás to povzbudilo.
Camilla: Když vidím, jak nás lidé označují z míst, jako je například Phoenix v Arizoně, mám z toho skvělý pocit. Tyto okamžiky jsou pro mě mnohdy největší odměnou.

Co radí svému mladšímu já

Camilla: Zachovej si stejný elán jako během prvního dne založení značky.
Giulia: Jde o to dělat skvělé věci a držet se své vize. Nedívej se kolem sebe a nesrovnávej se s ostatními.