Přehlídky

Kořeny batikované džínoviny a nahých křišťálů

Ve svém loňském debutu na pařížském fashion weeku haute couture se designérka Juana Martín vypravila myšlenkami do pochmurného Města světel, aby tamější náladu oživila explozí španělského temperamentu, včetně flamenka. Čím na sebe talentovaná tvůrkyně upozornila nyní?
Foto: Courtesy of Juana Martín
Svou druhou haute couture kolekci tato španělská designérka věnovala, stejně jako Viktor & Rolf a Maria Grazia Chiuri z Diora, vlastnímu archivu.
Kolekce nazvaná Orígenes vychází dle jejích slov z primitivního procesu designování — a celou ji prý vymyslela během jediného léta v Malaze, kde si užívala moře a prosluněné krajiny (přičemž každý z elementů promítla do svých kreací).
Jako první look vyslala na přehlídkové molo, které se rozprostřelo v Katedrále Nejsvětější Trojice, černé maxi šaty s bílými puntíky a nadýchanými rukávy. Následovaly malé černé s 3D aplikacemi, vzdouvajícími se od pasu přes ramena.
Dominantu jarní couture kolekce ovšem tvořil batikovaný denim, z nějž návrhářka vyskládala kompletní šatník, hodný pro opojné prázdniny strávené v luxusních klubech na pobřeží. Maximální důraz na linii ramen, stejně jako extra vysoké rozparky dodaly celku dramatičnost, nikoliv prvoplánovou svůdnost.
Ani tato návrhářka neodolala trendu „nahých“ šatů — ty byly v jejím podání z křišťálové síťoviny (v černé a stříbrné barvě), z níž nakonec designérka vytvořila i tříčtvrteční plášť.
Ke spolupráci na kolekci si však autorka přizvala i další kolegy. Zatímco Christian Louboutin, nejslavnější obuvník současnosti, pro ni vytvořil křišťálové podpatky; Nadia Chellaoui z Maroka spolupracovala s Martín na kapsulové kolekci couture kabelek.
Mentální podpory z publika se designérce při jejím druhém velkém výstupu nedostalo od nikoho jiného než od španělské herečky Rossy de Palmy. Tleskáme i my.