Móda

Czech Fashion Council: Nová éra, nový vzhled

Czech Fashion Council, sdružení na podporu českých tvůrců, se neustále vyvíjí, takže bylo jen otázkou času, kdy projde výrazným procesem rebrandingu. Ten probíhá právě teď a stojí především na dialogu s Jiřím Močičkou, designérem žijícím a působícím v Londýně. Výsledkem je nejen nové logo, ale také proměna celkového vizuálu. Co všechno odráží? 
Foto: Karel Losenický
Czech Fashion Council
Czech Fashion Council je sdružení, které pomahá zviditelňovat českou módu, a to jak na domácí scéně, tak i za hranicemi. A protože právě nyní prochází organizace dynamickým obdobím, mění i svoji vizuální komunikaci. Původní logo, které Czech Fashion Council reprezentovalo, vytvořil designér Jaroslav Novotný. Mělo kubistické tvary a bylo centrálně postavené a doplněné trojúhelníkem, který odkazoval na tři hlavní pilíře činnosti  organizace. Hlavní barvu představovala modrá, barva trojúhelníku z české státní vlajky.
Zbrusu nové logo na původní základ navázalo a opět našlo inspiraci v kubismu, ryze českém architektonickém unikátu, současná podoba ale oproti dřívější verzi vystupuje v širším kontextu, nejen ve smyslu lokálním, ale globálním. „Trojka je základní stavební jednotka, stejně jako Čechy, Morava a Slezsko tvoří náš stát. A víra, odvaha a hravost jsou nezbytné ingredience pro další tvorbu,“ tak vypadalo jedno z kritérií, které zaznělo z úst Markéty Musilové z Czech Fashion Council během procesu tvorby vizuálu. A výsledek?

Nový vzhled, nová (módní) perspektiva 

Zkratka CFC, počáteční písmena názvu organizace, se staví za sebou jako tři pilíře, na kterých Czech Fashion Council stojí. Jsou jimi: Prezentace: propagace české módní sféry doma i v zahraničí. Vzdělávání: podpora a osvěta módního průmyslu odborné i laické veřejnosti. Monitoring: mapování celé sféry doma i relevantních platforem v zahraničí. Autorem fontu je český designér Martin Vácha.
 „Tvar loga evokuje otevřené okno, kterým lze nahlížet do českého módního prostředí, ale také ven, za hranice našeho domova. Toto metaforické okno nás propojuje s okolním světem,“ vysvětluje designér Jiří Močička. Další vlastnost, kterou nové logo oplývá? Třeba fakt, že se s ním dá dobře pracovat v kombinaci s módními fotografiemi, které vytvořil Karel Losenický. 
„Z nového vizuálu máme opravdu radost. Vidíme, jak s tím budeme moci pracovat, jak budeme dál prezentovat české lidi, značky, produkty a projekty nejen doma, ale i v zahraničí. Těšíme se na všechny další spolupráce,“ zaznívá z Czech Fashion Council. A vy se můžete na vlastní oči přesvědčit, jak se celá proměna loga podařila.