Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Móda

Rina Sawayama je módní inspirace, kterou potřebujeme, proto teď září v kampani Zalando

Jan Boublík5. 2. 2024
Vystudovala politologii, vydala dvě alba a teď je ještě módním vzorem. Vše přitom stihla velmi rychle. Rina Sawayama není klasickou pop-star, možná proto ji ke spolupráci oslovilo Zalando. Stala se tváří aktuální kampaně e-shopu a taky představuje výběr toho, co by si sama přála ve svém šatníku. 
Rina Sawayama
Foto: Zalando
Rina Sawayama
První smlouvu s nahrávacím studiem podepsala později než ostatní. Debutové album vydala ve věku 29 let, což jí ale nevadí. „Nevstupovala jsem do hudebního průmyslu z pozice zranitelného dítěte. Jsem za to ráda, protože vím, kde jako umělkyně jsem a jak můžu pomoci a inspirovat i skrze svůj šatník další," tvrdí Rina v rozhovoru pro Variety.

V 16 letech začala zveřejňovat své cover verze na Myspace, přesto se nakonec rozhodla pro studium politologie, nicméně hudbu amatérsky vydávala už od roku 2016. Až když dostudovala Univerzitu v Cambridgi, rozhodla se hudbě odevzdat celá. „Na obou albech, Sawayama i Hold the Girl, se vyzpívávám ze svých osobních zážitků, hudba je pro mě něco hodně osobního," uvedla zpěvačka v rozhovoru pro BBC a zároveň přiznává: „Poprvé jsem rozhodla dotknout se jednoho tématu z dětství – skladba Hold the Girl je o mé zkušenosti s zneužíváním ve formě takzvaného groomingu." Co stopa jejího příběhu, to poučení. Je upřímná a inspirativní. 
Rina Sawayama
Foto: Zalando
Rina Sawayama
Proto ji v Zalandu oslovili ke spolupráci. „Rinin smysl pro styl a způsob, jakým vyjadřuje svou osobnost a uměleckou tvorbu prostřednictvím módy, podporuje smysl pro individualitu, která rezonuje s různorodým publikem. Její nebojácný přístup k módě odráží nejen její tvůrčí vizi, ale také posiluje význam autenticity, inkluzivity a posouvání hranic, což jsou klíčové hodnoty společnosti Zalando," zní z ústředí online módní platformy, která s ohlášením Riny coby hlavní tváře navyšuje nabídku v kategorii Designer. 
„Móda má pro mě dva rozměry. Když jsem na pódiu, vnímám ji jako médium. Jejím prostřednictvím přivádím pozornost ke konkrétnímu příběhu, který skrze hudbu vyprávím. Ale v mém osobním životě ji vnímám jako něco intimního, co přiléhá k mému tělu, je mi to pohodlné a já jsem s tím spojená," doplňuje Rina ke spolupráci.    
Prohlédněte si snímky z doprovodné kampaně, exkluzivně na Vogue.cz. 
Rina Sawayama
1 / 5
Rina Sawayama
Foto: Zalando