Fotografie

Project Packshot zná své vítěze, podívejte se na nejkreativnější fotografie

Soutěž, kterou jsme pro vás připravili s online fashion storem Answear.cz a značkou Swarovski, zná své vítěze. Přihlásilo se mnoho kreativců, rozhodování bylo více než těžké, ale odborná porota nakonec vybrala z deseti finalistů tři nejlepší. Gratulujeme!
Soutěž Project Packshot stejně jako dva předchozí roky podporuje lokální fotografy a setdesignéry. Letošní ročník byl česko-slovenský a vybírali jsme tak z 87 přihlášek zaslaných z obou zemí.
„V prvním kole soutěžící posílali tři až pět fotografií, z tak malého objemu je těžké poznat, zda se jedná o kvalitní práci, nebo spíš věc náhody. Někdy je fotka technicky velice kvalitně udělaná, ale chybí jí nápad nebo atmosféra, koncept. Jako absolvent UMPRUM vím, že občas se skvělé práce povedou omylem, pod stresem nebo nečekanou náhodou, a fungují. Já se proto často rozhoduji intuitivně a vzhledem k podobnému výběru ostatních porotců si dovolím říct, že to byl správný krok,“ popisuje proces výběru jeden ze čtyř odborných porotců, módní návrhář a Jewellery & Accessories Editor Vogue CS Miro Sabo.
Foto: Miloš Vatrt
Foto: Katarina Králová
Foto: Roman Valent

Finalisté

Jak už bylo zmíměno, porotci se shodli téměř jednomyslně a z přihlášených prací vybrali deset finalistů. Na ty tentokrát čekala sada šperků Swarovski navržených ke 125. narozeninám značky, ze kterých museli vytvořit kreativní produktové fotografie, a prokázat tak schopnost zkombinovat několik oblastí umění včetně designu a scénografie. 
Pro porotkyni Paulinu Manterys, polskou fashion fotografku a setdesignérku, byl při závěrečném rozhodování klíčový koncept a především dobrý nápad. „To je naprosto zásadní věc, protože bez něj můžeme vytvořit maximálně jen další pěknou fotografii, které dnes vidíme na každém kroku.“
„Práce vítězů podle mého názoru dost vynikaly nad ostatními finalisty, a pokud to vezmu jako celek, myslím, že jsme už do finále vybrali velmi talentované a kreativní fotografy,“ dodává slovenský fashion fotograf Lukáš Kimlička.

Výherci

Kdo tedy zvítězil a může se vedle ročního předplatného Vogue CS těšit i na soukromý workshop s fotografkou Julianou Vlčkovou (1. místo) a poukaz do e-shopu Answear.cz v hodnotě 25 000 Kč a 15 000 Kč (2. a 3. místo)? Seznamte se se jmény a fotografiemi těch nejlepších z nejlepších. 

Katarina Králová (1. místo)

Miloš Vatrt (2. místo)

Roman Valent (3. místo)

Porotci

Práce posuzovala porota složená z fotografů a zástupců módního světa:
Foto: Vogue CS
Miro Sabo, Juliana Vlčková, Lukáš Kimlička, Paulina Manterys
Miro Sabo: český módní návrhář slovenského původu působí pod stejnojmennou značkou od roku 2012. Kromě zakázkové tvorby a menších ready-to-wear kolekcí se v minulosti věnoval stylingu nebo navrhování kostýmů do opery a v současnosti působí také jako Jewellery & Accessories Editor Vogue CS.
Juliana Vlčková: s produktovými fotografiemi Juliany Vlčkové se můžete setkat na stránkách lifestylových časopisů, zkušenosti získala také v oblasti fotografování architektury, nyní se plně věnuje tvorbě lifestyle zátiší. Hlavního vítěze soutěže Project Packshot provede celým procesem vzniku still life editorialu, od zadání ze strany časopisu, přes tvorbu konceptu až po finální focení. 
Lukáš Kimlička: Slovenský fashion fotograf Lukáš Kimlička je ve světě módy jako doma a navíc působí jako make-up artista. Lukášovy fashion story často najdete v lifestylových časopisech a v létě 2020 měl tu čest portrétovat slovenskou prezidentku Zuzanu Čaputovou pro titul Madam Eva. 
Paulina Manterys: Paulina Manterys je talentovaná polská fashion fotografka a setdesignérka, která stojí za kreativními kampaněmi Answear. Má za sebou také focení pro módní magazíny jako např. L'Officiel.
Soutěž Project Packshot organizuje Answear.cz, multibrandový online obchod s módou, který zahájil činnost v roce 2014 a je součástí skupiny Answear.com. Od zahájení provozu si získal přízeň uživatelů i odborníků z oblasti e-commerce stejně jako mnoho prestižních ocenění a certifikací. Nabízí oblečení, obuv a doplňky pro ženy, muže i děti z dílen a studií více než 300 módních značek z celého světa.