Doplňky

Jako objetí a polibek: Edgardo Osorio rozšiřuje nabídku Aquazzura o šperky

Po 10 letech od založení obuvní značky Aquazzura se Edgardo Osorio pouští do dalších odvětví. Právě uvedl kolekci šperků, interiérový design přijde na řadu koncem roku. Vše by mělo mít stejné poslání: znovu v nás probudit radost.
Foto: Courtesy of Aquazzura
Edgardo Osorio
Za dobu své existence si Aquazzura vybudovala stabilní místo ve světě luxusních bot. Zakladatel značky, Edgardo Osorio, k tomu měl ostatně výborné předpoklady. Studoval na slavné London College of Fashion, ale s nabídkou navrhovat boty a doplňky Salvatore Ferragamo školy nechal a zahájil kariéru, v níž pokračoval coby vedoucí ateliéru obuvi u Roberta Cavalliho. Tehdy mu bylo pouhých 23 a studoval na Polimodě. Jak za moment během rozhovoru přes Zoom prozradí, u Ferragama se naučil úctě k tradici a způsobu, jakým by bota měla být vyrobena, u Cavalliho zase pracovat pod extrémním stresem a na poslední chvíli, ale také že se správným týmem není nic nemožné.
Dnes je kolumbijskému rodákovi, který vyrůstal v Miami a Londýně, domovem Florencie. A částečně i Benátky. Ale co je vlastně domov, když jste (jako on před pandemií) na cestách osm devět měsíců v roce? Letadlo?
Nyní začíná psát novou kapitolu své značky. Kromě dámských bot nově navrhuje také šperky a brzy se dočkáme i interiérových kolekcí či bot pro muže značky Aquazzura.
Edgardo se právě připojuje. Sedí na sametové sedačce petrolejové barvy ve své opulentní kanceláři ve florentském Palazzo Corsini. Za ním je vidět zlatě zarámovaná nástěnka plná fotografií žen, které mají na sobě jeho boty.
Foto: Courtesy of Aquazzura
Sídlo značky Aquazzura ve Florencii
Letos slaví značka Aquazzura 10. narozeniny…
Až příští rok! Naše první kolekce byla pro sezonu jaro/léto 2012. Takže ačkoliv jsme společnost založili už v roce 2011, narozeniny budeme slavit až příští rok.
Změnilo se od té doby nějak poslání značky?
Je to zvláštní, ale ani trochu. Leda snad, že má vize je jasnější. Původně jsem chtěl dělat lifestyle. Chtěl jsem dělat interiéry a doplňky a další produkty. Začal jsem botami, protože je miluji a také s nimi mám největší zkušenosti, ale chtěl jsem toho dělat víc – a uběhlo 10 let a teprve se k tomu dostávám. Cítím, že mám nyní dost zkušenosti a značka je na takové úrovni, abychom mohli rozšířit naši nabídku. Proto právě uvádíme kolekci kostýmních šperků a ke konci roku bych chtěl představit také naši interiérovou kolekci.
Co by měly šperky anebo i interiérový design značky Aquazzura říkat o svém majiteli?
Všechny sdělují to samé, image značky zůstává stejná: má příchuť Itálie, je vášnivá, sálá z ní radost ze života, ztělesňuje současnou dolce vita. Je to velmi pozitivní značka.
Foto: Courtesy of Aquazzura
Edgardův pracovní stůl
Což dnes lidé chtějí snad ještě víc než dříve. Souvisí čas uvedení kolekce šperků s pandemií?
Ne, je to náhoda. Chtěl jsem to udělat delší dobu a během pandemie jsem měl čas a energii se na to soustředit. Necestoval jsem, a tak jsem se věnoval hledání lidí, kteří by mi pomohli tento projekt realizovat. Je pravda, že ve chvílích, jako je tahle, potřebujeme krásu v různých podobách víc než kdy dříve. Tak dlouho nám byly odepírány krásné věci, jako je třeba i objetí a polibek, že nyní jednoduše potřebujeme život oslavovat a užívat si každou chvíli. Navíc mi připadalo, že většina šperků, které jsou dnes k dostání, je nevýrazná, komerční a plná log. Já chtěl něco opačného – něco velkého, barevného, zábavného. Něco wow.
Co se u Aquazzura v posledních měsících změnilo co do fungování společnosti?
Těch změn je spousta. Víc než kdy dřív jsem se soustředil na svůj tým, aby byl spokojený a chodil do práce rád. I kolekce jsem začal dělat jinak: věnuji víc pozornosti buy-now-wear-now, období slev jsem posunul na později, snažím se uvádět více kapsulových kolekcí, aby klient častěji viděl něco nového, ale zároveň šlo méně produktů do slev. To jsou změny, které se pomalu dějí a umožňují mi také pracovat s mým týmem více na digitální úrovni. Je to opravdu moc zajímavá doba.
Připadá mi, že vaše boty jsou tak trochu jako kostýmní šperky. Spíš než aby odrážely, kým jejich nositelka je, odrážejí, kým by si právě teď přála být.
Naprosto souhlasím, boty by měly odrážet emoce, které v danou chvíli cítíte. Sám mám nejraději boty, co mi zvednou náladu – takové, jaké si kupujete, a už jste v podstatě v půli cesty na dovolenou, protože už úplně vidíte, co v nich chcete zažít.
Jak podle vás zní definice dobré boty?
Je to bota, která se stane součástí vašeho těla. Vypadáte s ní a cítíte se s ní jako vaše nejlepší já. Nedává vám sílu, to není to slovo, dodává vám sebevědomí. Chodíte v ní tak, jak jste ani nevěděli, že chodit dovedete.
Foto: Courtesy of Aquazzura
Boty Aquazzura z kolekce na jaro/léto 2021
Foto: Courtesy of Aquazzura
Náušnice Aquazzura z kolekce na jaro/léto 2021
Zkoušíte si je někdy sám? Nosíte podpatky?
Není to úplně to, co by mě lákalo. Nemám nic proti tomu, když muži nosí podpatky a mám i takové zákazníky, ale sám jsem si je jednou vzal na halloweenský večírek a moc jsem se v nich sám sobě nelíbil. Raději nosím pánské boty.
Uvažujete o tom, že byste začal navrhovat i pánské boty?
Ano, je to zatím work-in-progress, ale budou to boty pro zábavné, mužské verze ženy Aquazzua.
Takže pro vás?
No rozhodně budu svůj první klient.
Foto: Courtesy of Aquazzura
Boty Aquazzura z kolekce na jaro/léto 2021
Foto: Courtesy of Aquazzura
Náramek Aquazzura z kolekce na jaro/léto 2021
Zářijová Vogue je věnovaná novým začátkům. Co byste poradil těm, kteří by se rádi stali designéry obuvi a vzhlíží k vám?
Myslím, že pro každého, kdo se snaží uspět v jakémkoli směru, platí, že si musí věřit na 300 %. Jinak v něj nebude věřit nikdo jiný. To je ta nejdůležitější věc. Důležitější než talent. Ten potřebujete taky, ale není tím hlavním. Hlavní je vize a drive. Jestli víte, co chcete, a dovedete to vizualizovat – pokud to vidíte ve své hlavě a neexistuje žádná alternativa, pokud jste jako kůň, který nevidí do stran, a děláte vše proto, aby se to stalo skutečností, vesmír vám to umožní. Na to opravdu věřím, na sílu přitažlivosti.