Doplňky

Batoh – další Líza Doolittlová světa módy

Fashion Features Editor uvažuje, jestli už je batoh dostatečně „haute“ na to, aby si zasloužil pozornost i těch, kterým evokuje školní léta. A pokud ano, do kterého stojí za to investovat právě teď?
Jednou z největších motivací k tomu, abych dostudoval, co nejdříve to jen půjde, pro mě byla vidina dne, kdy budu moct vyjít z domu bez batohu na zádech. Nezáleželo, co jsem si ráno oblékl, stejně jsem si kvůli němu nakonec připadal jako Beruška z Ferdy Mravence. Tehdy by mě ani nenapadlo, že tohle nevyhnutelné zlo bude jednou překřtěno na módní doplněk. Anebo že ho uvidím na přehlídce haute couture Givenchy, jak s obří mašlí připomínající motýlí křídla doprovází sofistikované večerní šaty hodné červeného koberce.
Foto: Victor VIRGILE/Gamma-Rapho via Getty Images
Givenchy, haute couture (jaro/léto 2019)
Foto: Victor VIRGILE/Gamma-Rapho via Getty Images
Givenchy, haute couture (jaro/léto 2019)
Způsob, jakým se během několika let vyšvihl, je obdivuhodný a dělá batoh přitažlivým i pro člověka jako já, který nosí tašku jen v případě bezpodmínečné nutnosti. Peněženka, telefon a klíče se vždy nějak vejdou do kapes, a když ne, raději je nesu v ruce. Ale možná je to moje chyba?
Odpověď na tuto otázku mi nabídl backpack store Freshlabels. Aktuálně v něm mimo jiné najdete tato tři esa.
Kluk z plakátu
Nejvíc fashion z téhle svaté trojice je rozhodně ten, co navrhl Raf Simons pro Eastpak, jenom se nemohu rozhodnout který, protože mezi novinkami z této spolupráce jsou nyní batohy hned dva. Už od padesátých let je pro Eastpak příznačná praktičnost. (Aby ne, když původně sloužily americké armádě.) Tu si uchovávají dodnes, ale designem jsou daleko víc cool. Obzvlášť když se jich ujme Simons. Ten je přetvořil v jakési nositelné plakáty s osobnostmi punkové subkultury. Jedním je variace na ikonický batoh Poster Padded, druhým je novinka, kterou návrhář představil během vlastní přehlídky na pařížském týdnu módy spolu s kolekcí na jaro/léto.
Tak trochu Fabergého vejce
Není úplně na každodenní nošení – leda byste měli fakt hodně nezbytností, a pokud je Marie Kondo vaší modlou, nejspíš by se vám do něj vešel celý život. Svou velikostí i uspořádáním je koncipován spíš na cesty. Vychází ze sportovní estetiky sedmdesátých let, ale samozřejmě při výrobě využívá moderních technologií. Značka pinqponq rovná se udržitelnost, a tak je nejnovější Parachute (tak se jmenuje) vyrobený z recyklovaných PET lahví. Padlo jich na něj rovných dvaapadesát. Navíc je velmi limitovaný, na světě existuje pouhých třicet kusů. Kromě značky samotné ho jako jediný prodává právě backpack store Freshlabels.
Foto: archiv Freshlabels
Batoh Cubik Parachute, pinqponq (prodává Freshlabels), 8 990 Kč
This sh*t is bananas
Hodně příjemným překvapením jsou i novinky od značky Qwstion. Za dobu, co existuje, se pokouší prozkoumávat nové možnosti, jak vytvářet tašky z obnovitelných přírodních zdrojů. Nyní se jim po třech letech povedlo něco senzačního, totiž vyvinout textilii z abaky neboli banánovníku. Jde o vůbec první technické vlákno z této rostliny. Batoh Roll Pack tak potěší nejenom svým minimalistickým designem, ale také tím, že je rozložitelný v přírodě. Zároveň je pevný a odolný a díky impregnaci včelím voskem voděodolný. Jeho spony i zipy jsou přitom recyklovatelné.