Odebírejte novinky Vogue

Obálka aktuálního čísla
Vogue CS do schránky. Poštovné zdarma.
Napište, co hledáte
Doplňky

Italská šperkařská značka Buccellati slaví 100. výročí

Emily Chan29. 5. 2019
Od inspirace renesanční érou po udržení rodinné tradice, Vogue zjišťuje, jak milánský výrobce šperků obstál proti zubu času, a odtajňuje jeho plány do budoucna.
Když začnete přemýšlet o italských dynastiích, automaticky se vám vybaví takové klany, jako je Fendi, Missoni a Prada. Jedním z dalších je však šperkařský dům Buccellati, který letos slaví přesně 100 let od založení.
Zleva: Lucrezia Buccellati, Andrea Buccellati, Maria Cristina Buccellati a Luca Buccellati
Foto: Courtesy of Buccellati
Zleva: Lucrezia Buccellati, Andrea Buccellati, Maria Cristina Buccellati a Luca Buccellati
Značku založil v roce 1919 Mario Buccellati a z malého klenotnictví se mu podařilo během několika let vybudovat silný globální brand s obchody po celém světě. Rodinný podnik nyní vede jeho syn Andrea Buccellati, který je zároveň kreativním ředitelem. 
„Navrhování šperků máme prostě v krvi,“ říká Vogue jeho dcera Lucrezia Buccellati, jež do firmy nastoupila v roce 2014. „Jednoduše se s tím narodíte a navážete na rodinnou tradici. Šperky byly součástí mého života už od dětství.“
Tradice je ostatně pro Buccellati klíčová. Každý jedinečný šperk se stále vyrábí ručně za použití technik, které sahají až do renesanční éry, včetně speciálního způsobu rytí ritago
Autor: Courtesy of Buccellati
Foto: Courtesy of Buccellati
Udržení identity bylo pro úspěch klíčové. „Nesledujeme trendy. Chceme být nadčasová značka,“ vysvětluje marketingová ředitelka Maria Cristina Buccellati. To, že mluví pravdu, dokazuje vintage kolekce, z níž některé kousky půjdou do prodeje příští měsíc.
Šperky Buccellati okouzlily takové hvězdy jako Rihanna, Alexa Chung nebo Jessica Alba a mimo jiné také členy nizozemské královské rodiny. Maria Cristina věří, že to, co mají jejich klienti společné, je láska k umění. „Umí ocenit pečlivou práci šperkařů.“
V současné době značka expanduje na Dálný východ. „Asi 30 % zákazníků máme v Asii, což podpořilo odkoupení většinového podílu firmy čínským konglomerátem Gansu Gangtai Holding v roce 2017.“
Prioritou italského domu je také přilákat mladší klientelu. Skvělým příkladem může být kolekce Lucrezia, která perfektně kombinuje staré techniky s moderním designem. „Při navrhování vždy myslím na ženy, jako jsem já. Chceme jednodušší nositelné šperky.“ Letos proto představí kolekci Opera zaměřenou na generaci mileniálů. A pokud jde o novou generaci Buccellati? „Doufám, že alespoň jedno z mých dětí bude milovat šperky stejně jako já.“