Celebrity

Cameron Diaz ve filmu Prázdniny je skvělým zdrojem inspirace pro letošní zimní šatník

Po dlouhých letech jsem se díky Netflixu podívala na romantickou komedii z roku 2006 a zjistila, že představuje úžasný zdroj inspirace pro aktuální styling. Nancy Meyers je prostě mistryní nadčasového minimalismu neutrálních tónů a jeden z kultovních vánočních filmů je toho jasným důkazem.
Foto: Profimedia.cz
Cameron Diaz ve filmu Prázdniny
Znáte ty dny, kdy nevíte, na co máte náladu, a jen tak bloudíte po Netflixu? Tak ten můj mi minulý víkend sdělil, že bych se měla podívat na Prázdniny, romantickou komedii režisérky Nancy Meyers, kde hraje Cameron Diaz, Kate Winslett, Jud Law a Jack Black. O.K., proč ne. Alespoň si vypnu mozek a odpočinu si pohledem na módu nultých let. Trvalo jen pár minut, než jsem se přistihla, že sedím pohledem přikovaná v obrazovce a pečlivě studuji každý detail garderóby první jmenované. 
Ve chvíli, kdy se hollywoodská režisérka filmových upoutávek Amanda Woods (v podání Cameron Diaz) objeví na zasněženém anglickém venkově, začíná pastva pro oči. Amandino oblečení je esencí nadčasového minimalismu a vůbec nezáleží na tom, jestli má na sobě kabát nebo tepláky a svetr. Pořád vypadá perfektně. Celý film nosí téměř exkluzivně bílou, černou a krémovou, tedy barvy velmi typické pro estetiku režisérky Nancy Meyers (podívejte se na Lepší pozdě nežli později, tam to je krásně vidět). A přestože se vyhýbá logům, potiskům i barvám typickým pro známé značky, styling mluví jasně – všechno je luxusní. Kašmír na ven i do postele, luxusní těžké vlněné svetry tvoří jasnou základnu šatníku na vánoční dovolenou. Kostýmní výtvarnice Marlene Stewart odvedla perfektní práci a nastavila pravidla pro quiet luxury ještě dřív, než kdokoliv vůbec mohl tušit, co to quiet luxury vůbec je.
Jen si vezměte hned první look Amandy ve scéně, v níž ji řidič vyklopí na příjezdové cestě a ona se v lodičkách, černo-bílém kabátu a s krémovou kabelkou brodí sněhem. Mimochodem, při velmi pečlivém pohledu byste zjistili, že na hlavě má sluneční brýle Chanel. Ten kabát? Must-have číslo jedna. Když se později převlékne do tepláků, svetru, pije víno přímo z lahve a tančí typickým anglickým domkem (který mimochodem nikdy neexistoval, architekt nechal postavit interiéry ve studiu), mám hned chuť si šedé tepláky pořídit. Must-have číslo dva. A to tepláky z duše nesnáším. 
Když filmová dcera Juda Law tvrdí, že Amanda vypadá jako její Barbie, zapomeňte na růžovou. Bavíme se o krémovém kabátu, černém topu a především bílé pouzdrové sukni doplněné širokým páskem se štrasovou sponou. Must-have číslo tři a čtyři. Last but not least – krémové rukavice s odhalenými špičkami prstů. Must-have číslo pět. Sice nemám existenční krizi ani deprese jako hlavní hrdinky filmu, ani se nechystám vyměnit si s cizí osobou dům, přesto mi je jasné, že letošní zimu neodolám a k vintage bundě od Gaultiera a kotníčkovým martenskám určitě vytáhnu ze skříně taky vlněný kabát v neutrálních tónech, půjčím si od manžela pletený rolák v máslovém odstínu a dost možná, i když to nemohu úplně slíbit, se podívám, kde bych sehnala ty správné tepláky ze světle šedého kašmíru. Vy se určitě na Prázdniny podívejte taky, je to pořád tak dobré jako v roce svého uvedení do kin.