MódaDívčí svět zblízka podle Zuzany Kubíčkové
26. 3. 2019
Ani tentokrát to nebude jinak. Svět plný klasické krásy, naděje a romantiky vás vtáhne při prvním pohledu i doteku. Před svou jarní prezentací se návrhářka Zuzana Kubíčková svěřuje, proč jsou nejoblíbenější částí její práce zákaznice a jak díky nim vzniká už druhá část nadčasové linie Pop.
Rukopis Zuzany Kubíčkové poznáte hned. Jak? Půjde o perfektní krejčovinu, nebude chybět výšivka na tylu a celé to bude nezpochybnitelně dívčí a něžné. Oblíbená designérka svůj styl našla už dávno, spolu s ním i věrnou klientelu a díky sladěnému týmu i dvěma stálým a dvěma externím krejčovým jde i do dalšího roku sebevědomě a s jasnou vizí i směřováním.
Dokazuje to i v nové kolekci, se kterou přímo navazuje na svou speciální linii Pop, v níž nabízí pouze nadčasové stěžejní kusy šatníku. „Minulý rok jsme představili základní linii, v černobílé. Chtěla jsem pokračovat, aby vznikl velký soubor věcí, který je provázán, může se snadno kombinovat, ale zároveň to celé posune někam dál. Barvy jsou tentokrát pořád neutrální, ale o něco zábavnější. Siluety jsou o poznání více uvolněné, než byly ty původní. Je to více ležérní a více romantické.“
Barevná paleta vychází tentokrát hlavně z období, kdy se kolekce prezentuje – na jaře. Můžeme tak vidět pudrové odstíny a univerzální barvy jako tmavě modrá nebo jemně zelená. Zatímco u prvního Popu působily střihy a zejména délky více klasicky a office appropriate, u nové kolekce jsou střihy prodloužené až ke kotníkům, rozparky zase vyšší až nad kolena, a v celé kolekci se výrazně pracovalo s volností látky. Všechny looky tak působí o něco mladistvěji. „Je to celé dívčí, ale není to samozřejmě jenom pro mladé slečny. Nicméně nádech je velmi radostný a plný naděje. Je to má idea ženství,“ dodává Zuzana.
Zatímco pro některé návrháře je orientace čistě na zakázkovou tvorbu (která je kvůli nedostatečné distribuční síti v ČR pro uživení návrhářů téměř nutná) svazující, pro Zuzanu Kubíčkovou je to to nejlepší ohodnocení talentu a píle a zároveň nejoblíbenější část její práce. „Mé zákaznice jsou ženy, co si potrpí na osobní přístup. I když nevyznávají prvoplánovou extravaganci, jsou odvážné a chtějí být vidět. Jsou to ženy, které si rády dopřejí to, že se jim někdo věnuje a šaty se tvoří přímo pro ně, i pokud jde o úpravu velikosti. Určitě jsou jakýmisi předobrazy mých návrhů. Ale inspirací jsou i mé představy o nich. Vizualizuji si, jak by se mi líbilo, kdyby se oblékaly.“
I proto ve své podstatě vznikla linie Pop – přímo reaguje na to, co si nejčastěji přejí zákaznice, a má strategicky doplňovat jejich stávající šatník. „Chci Pop dělat interaktivní, proto je celá linie na předobjednávku. Máme dobrý materiál, co se týká produktových fotek a barevnice, takže si každá žena může vybrat. Konkrétní střih, ale v jiné barvě, nebo úpravu velikosti a tak dále,“ objasňuje svůj přístup návrhářka a dodává, že od objednání ji na tvorbu modelu podle preferencí zákaznice stačí 2 až 3 týdny. „Věci Pop jsou nenáročné a pochopitelné i pro ženy, co neřeší módu.“
Ti, co módu řeší, už vědí, že kolekci stojí za to vidět pořádně zblízka. Jedině tak vám totiž neujde precizní zpracování a delikátní detaily, se kterými to Zuzana tak krásně umí. I tentokrát jim kraluje hlavně jemná výšivka a opět nechybí komponenty Preciosa, které se objevují na dvou speciálních modelech šatů.
Úzkému kontaktu s publikem jde letos naproti i sama návrhářka, která namísto okázalé přehlídky poprvé pořádá komorní prezentaci v hotelu Four Seasons rozdělenou do tří bloků. Pro event se o styling kolekce již druhým rokem stará stylistka Jana Kapounová, nicméně v průběhu roku je osobní stylistou zákaznic sama Zuzka. „S některými tvoříme celý šatník. To mě moc baví a zákaznice si také užívají, že mohou být u tvorby. Vlastně tak nemůže nikdy vzniknout nic, s čím nesouhlasí, a užívají si, že se jim díky celému procesu rozšiřují obzory.“
Kromě typického tylu a bavlněné krajky v nové kolekci najdete šifon anebo vlněný krep, který působí luxusně, přestože je měkký a pohodlný, což vyznívá hlavně u kratších safari kabátků s páskem, který při stažení vytvoří ležérní siluetu. Do kolekce se zařadily i další kusy, které si sama návrhářka chválí kvůli variabilitě a nadčasovosti, třeba delší plisovaná kalhoto-sukně, volný šifonový top nebo jemné spodničky, které se dají vrstvit, ale určitě budou mít úspěch i samostatně. Jednotlivě bude k prodeji i spodní prádlo, kterému se Zuzana věnuje dlouhodobě a ví, že je po něm poptávka.
„Pracuji s materiály, které mám ověřené z vlastní zkušenosti. Beru svůj produkt jakou velkou zodpovědnost, protože chci, aby se zákaznice vracely a nebály se ozvat.“
Pokud vám to tedy na prezentaci nevyjde, rozhodně se vydejte za Zuzkou do jejího pražského ateliéru a nechte se vtáhnout do světa romantiky, kde je klasická krása a ženství tím nejdůležitějším jmenovatelem. Jaro nemůže začít lépe.
Za zapůjčení fotoaparátu Polaroid děkujeme firmě POLAGRAPH.