Vůně

Bella Hadid o cestě k sobě a o své vlastní značce vůní

I po více než deseti letech v centru pozornosti si Bella Hadid udržuje svůj svěží a upřímný šarm, což je vidět hned v úvodu našeho rozhovoru přes Zoom, kde se Bella objeví bez make-upu, s vlasy sčesanými dozadu a v černé elastické čelence. Po úvodních formalitách se rychle vrháme do otevřeného a velmi osobního rozhovoru.
Foto: Yasmine Diba
Bella Hadid
„Jednoho dne jsem se vzbudila a na Instagramu jsem něco zahlédla,” říká, ale neprozrazuje detaily o tom, co odstartovalo její úmysl vydat se na cestu proměny. „Věděla jsem, že v životě potřebuji změnu, abych mohla být sama se sebou spokojená, a tak jsem se odhodlala vydat na novou cestu. Psychicky jsem si toho hodně prožila a v jednu chvíli to bylo opravdu náročné. Jsem citlivý člověk a bolest je jediný způsob, který mě vede k růstu.“ Její slova zní až příliš povědomě v době, kdy nesčetně studií potvrzuje negativní dopad sociálních médií na duševní zdraví.
I přes bolest a neustálý boj s lymskou boreliózou, která přináší záplavu tělesných příznaků i zhoršení kognitivních funkcí, dokázala Hadid najít způsob, jak se soustředit na to, co ji udržuje v rovnováze, dělá ji šťastnou a pomáhá jí „vzpomenout si, kým je." Jedné ze svých ukotvujících aktivit se věnovala i těsně před naším rozhovorem: „Nemám tady sice ledovou vanu, ale je tady malý bazén a voda v něm je studená dost. Skočila jsem do něj a hned se cítím mnohem lépe."
Dalším z oblíbených rituálů modelky je používání éterických olejů, které ji dovedly i k novému beauty projektu s názvem Orebella. Produkty uvedla na trh 2. května. Hadid vzpomíná, jak před dvěma lety navštívila své palestinské příbuzné, kteří žijí ve Washingtonu. „S tátou jsme zrovna hráli backgammon u krbu a najednou nějak přišla řeč na to, že můj strýc Mahmoud dříve vyráběl éterické oleje. Do té doby jsem o tom neměla tušení.“ Už v té době se ale rozjížděl projekt ještě nepojmenované značky Orebella, která nese v názvu i modelčino jméno. Výraz „ore” je pak odvozený od jejího příjmení Hadid, které v překladu znamená kov.
Hadid věří na znamení, osud a další podobné věci, a když se tak dozvěděla o podnikatelské historii své rodiny, cítila přítomnost zesnulých tet a amů (strýcové v arabštině) a jejich požehnání.
První kolekce značky Orebella obsahuje tři vůně: květinovou Window2Soul, tropickou Blooming Fire a dřevitě-mořskou Salted Muse, všechny inspirované životem Hadid. Salted Muse, vzdávající hold jejím palestinským kořenům, se otevírá svěžími tóny mořské soli a růžového pepře, které se snoubí s hřejivým srdcem olivového oleje. „Ať už jste Palestinci, nebo Arabové, olivový olej se v našich rodinách používá na všechno," vysvětluje Hadid. „Bylo pro mě důležité, aby se tato vůně stala něčím výjimečná a zároveň vzdala hold mému původu."
Hadid s hrdostí oznamuje, že je to vůbec „první nealkoholický dvousložkový parfém na bázi éterických olejů." Kvůli svým zdravotním problémům byla na vůně celý život citlivá, a i proto se snažila najít jemnější a nositelnější alternativu k tradičním parfémům, aniž by se vzdala jejich komplexnosti. Před aplikací je nutné lahvičku ve tvaru krystalu protřepat, aby se vrstvy oleje a parfému spojily, a aktivovaly tak vůni. Osobní nádech dodávají parfému iniciály Belly Hadid a andělské číslo 222 vyryté do horní části každého flakonu. Specifický odstín zlatých víček je „inspirován ryzím zlatem arabské kultury," dodává modelka.
V poslední době začala používat ve svém jméně i své prostřední, které zní Khair a znamená „dobrý". Pro ni tento fakt symbolizuje novou životní etapu, v níž se nachází. Cítí, že cesta ke štěstí je pro ni teď jasnější a dostupnější než kdy dříve. „Poprvé v životě se chci soustředit jen na to, abych byla šťastná," říká Hadid a je zjevné, že u toho bude i skvěle vonět.
Článek v originále vyšel na www.vogue.com.