Trendy

V-care: jak se tabu změnilo v trend

„Je důležité, aby ženy věděly, že potěšení a sexuální zdraví spolu souvisí a také tvoří důležitou součást jejich zdraví.“ Vogue sleduje největší wellness trend roku 2019, intimní péči, a to, proč nejde jen o související kosmetické produkty, ale také pozitivní posun v myšlení.
Foto: Photo Media/ClassicStock/Getty Images
Intimní partie už nejsou zdaleka tak intimní, jako tomu bylo dříve, zejména pokud jde o krásu a wellness. Podle WGSN Beauty zvýší intimní zdravotnický průmysl, což je široký pojem, který zahrnuje vše od olejů a exfoliantů až po vibrátory a trenažéry pánevního dna, do roku 2026 hodnotu na 38 miliard dolarů. „Intimnímu zdraví se věnujeme zejména v posledních dvou letech,“ říká Emma Grace Bailey, beauty editorka WGSN. „Ženský klín se vrací do centra pozornosti, zvláště péče o něj.“
Carolyn Witte je spoluzakladatelkou a CEO Tia, nové aplikace a také gynekologické kliniky se sídlem v New Yorku. „Došlo k velkému posunu, ženy oproti dřívějšímu skrývání sexuálních životů o svých tělech mluví otevřeně,“ říká. „Je důležité, aby věděly, že potěšení a sexuální zdraví spolu souvisí a také tvoří důležitou součást jejich zdraví jako takového.“
Navzdory této nově nalezené otevřenosti k diskuzi o všem, co souvisí s péčí o klín, je stále mezi námi mnoho takových, které své intimní partie příliš dobře neznají. Podle zprávy YouGov až 45 % žen ve Spojeném království neví, co je vagina, 55 % neví, co je močová trubice, a 43 % netuší, kde se nacházejí stydké pysky. „Tělesná gramotnost je důležitá,“ říká Carolyn Witte. „Bez ní nedokážete sdělit svůj problém lékaři dochází k chybným diagnózám, protože ženy si nejsou vědomy toho, co se děje s jejich vlastním tělem.“
Doktorka Jessica Shepherd ze zdravotnické kliniky Rory, která se věnuje i gynekologické chirurgii v Baylor University Medical Center v Texasu, souhlasí: „Když jsou ženy v rozpacích ohledně intimního zdraví, je obtížné řešit zdravotní stav, sex a i přechod.“ Měly bychom odhodit stud a seznámit se dobře se svým tělem. Jen tak dokážeme rozpoznat, kdy je něco neobvyklé a potenciálně problematické.

Z Asie do světa

S tím, jak se diskuze okolo V-care v průběhu času vyvíjí, roste i nabídka intimních produktů určených ženám. Grace Bailey k tomu podotýká: „Je také zajímavé sledovat vývoj tohoto trendu v Asii předtím, než se začal rozšiřovat do západních zemí. Ve WGSN Beauty jej ostatně zaznamenali právě při návštěvě Tokia v květnu 2017. Péče se podobá té o pleť, v nabídce produktů nechybí ani cleansery nebo hydratační krémy.“
Globální obchodníci se rychle přidali. Net-a-Porter má širokou nabídku sortimentu od Fur, značky, která je všeobecně považována za první spojení luxusu a intimního zdraví. Zahrnuje například Ingrown Eliminator Finger Mitts, Stubble Cream a kultovní Fur Oil. „Téměř každý má nějaké pubické ochlupení, tak proč by mělo být tabu o něm otevřeně mluvit?“ ptá se Laura Schubert, zakladatelka Fur. „Tabu jsou mocnou silou, která umlčuje a vyvolává nejistotu, ale mohou být opravdu zajímavým výchozím bodem při budování značky. V době, kdy jsme začínali, tedy v roce 2016, bylo intimní zdraví rozhodně tabu.“
Zakladatelka Lady Suite Therese Clark to potvrzuje: „Mým posláním je umožnit ženám pečovat o intimní partie, nahradit sebeuvědomění sebedůvěrou a odtabuizovat vaginální péči. Rejuvenating Botanical Oil For Intimate Skin s jojobovým a mrkvovým olejem je v tomto směru univerzální, skvělý pro péči po depilaci nebo holení a vhodný při potížích se zvlhčením vulvy i zarůstajícími chloupky.“