Make-upAktivované pigmenty - futuristická technologie, která mění tvář krásy
Josef Šlaich10. 11. 2018
Dokáží se produkty přizpůsobit pleti, vlasům a našim potřebám? Tato otázka vedla Lauren Bowker k tomu, aby vytvořila moderní řadu kosmetických produktů, které se samy aktivují působením tepla, větru a UV záření. Josef Šlaich, Vogue CS Junior Beauty editor vyzpovídal zakladatelku značky, která využívá barvy trochu jiným způsobem.
Značka
The Unseen půjde do prodeje sice až v roce 2019, ale už teď je jasné, že se můžeme těšit třeba na barevné pigmenty
Atmo Spheres, které reagují na teplo a změny teplot, tvářenky
Soul Shades, co mění barvu podle teploty kůže a sérum
Helio Veil, které se aktivuje při kontaktu s UV paprsky a vytváří na pleti umělé pihy.
"Jde o oslavu přirozené krásy a pleti, která působí živě. Nechci porcelánové panenky," říká Bowker, která produkty formuluje ve své vlastní soukromé laboratoři a kreativním studiu. "Mám pocit, že spoustu věcí se v kosmetickém průmyslu opakuje, takže jsem chtěla vytvořit něco, co nikdy nikdo předtím nevytvořil."
Tajemstvím produktů je technologie založená na pigmentech reagujících na teplotu, které Bowker dříve aplikovala na oblečení a nyní je používá na tělo. Alchymistka a čarodějnice, jak si Bowker sama přezdívá, vyvinula metodu tepelného mapování v různých přírodních podmínkách ve spolupráci s Vysokou školou v Portsmouthu. Hlavní inspirací produktové řady byla pro ni scéna z filmu The Craft z roku 1996.
Nakonec u sebe doma vytvořila první barvu na vlasy, která se aktivuje teplem a UV zářením. O svém objevu se večer pochlubila ve videu na Instagramu, jen aby se ráno probudila a zjistila, že ho zhlédlo neuvěřitelných 70 milionů lidí. Dokonce ji oslovilo také sedm největších kosmetických značek, aby pro ně vytvořila komerční verzi produktu. To ji povzbudilo k tomu, aby své know-how posunula ještě dál.
Poprvé se s barevnými technologiemi Lauren setkala během svých experimentů na univerzitě, kde vyvinula pigmenty, které jsou citlivé na emise uhlíku ve snaze odradit mladé lidi od kouření. Následovala spolupráce s módním návrhářem Tomem Fordem, londýnským obchodním domem Selfridges a Swarovski. Nyní inovátorka většinu času tráví nad launchem své nové kosmetické značky, která bude podle všeho cenově dostupná a zároveň luxusní. A co slíbená barva na vlasy? Prý se brzy dočkáme.