Make-up

Odstín hot pink byl největším tahákem na přehlídce Dior

Místo černých linek ostře růžový pigment. Žádná řasenka, tvářenka ani konturování. Podívejte se do backstage přehlídky Dior podzim - zima 2024/2025 na detaily líčení a účesů, za kterými stojí legendární tvůrčí duo.
Foto: Acielle / Style du Monde
Zákulisí přehlídky podzim - zima 2024/2025, DIOR
Pro dnešní přehlídku Dior na sezonu podzim - zima 2024/2025 zvolili Peter Philips a Maria Grazia Chiuri jako inspiraci pro líčení styl italských filmových hvězd ze 70. let. Po zkoušce, kterou Philips popsal jako „trochu chaosu“, však výsledek přinesl přesný opak: „Je to celé velmi uhlazené a ženské,“ vysvětlil kreativní ředitel pro Dior Makeup v zákulisí stanu, který pravidelně co sezonu u příležitosti představení nové prêt-à-porter kolekce vyroste v pařížské Tuilerijské zahradě.
Uvnitř se modelky s fluorescenčními růžovými šmouhami na očích připravují před zrcadly se síťkami připevněnými vzadu na hlavě, což je způsob, jak ochránit francouzské drdoly kadeřníka Guida Palaua až do chvíle, kdy vykročí na přehlídkové molo.
„Maria Grazia má skvělý cit pro ženskou krásu,“ říká Palau, který podotýká, že mu tuto sezonu ukázala nástěnku plnou filmových odkazů, konkrétně „zadních částí hlav“, což ho inspirovalo k filmovějšímu pojetí. „Připadá mi, jako by byla někým z filmu,“ vysvětluje a ukazuje na modelku s nízkým drdolem, který vytvořil s vlasy sčesanými dozadu od obličeje (bez možnosti schovat se za pramínky nebo ofinu). „Není to ani francouzský uzel, ale ani francouzský cop,“ říká a označuje ho za „velmi elegantní tvar“. Nová Miss Dior má vypadat dominantně a uhlazeně: „Ve své jednoduchosti působí velmi suverénně.“
Po černých očních linkách ve stylu DYI, které zaplnily přehlídku haute couture minulý měsíc, z líčení sálala spontánnost, protože je make-up artisti nanášeli volnou rukou a cílem nebyla dokonalost a přesnost. Důkazem budiž pohled na Philipseovu ruku pokrytou skvrnami od neonově růžového pigmentu na vodní bázi, který ve svém osobním kufříku nosí „na hraní“. „Nemá to nic společného s přehlídkou,“ přiznává make-upový mág o barvě nanesené na oči ve tvaru lístků, která zcela chybí v kolekci plné krémových, zlatých a denimových kreací, často zdobených ručně malovaným logem Miss Dior. Růžová však byla oblíbenou barvou Marka Bohana, který strávil celých třicet let jako designér značky a v roce 1967 stál u zrodu řady Miss Dior.
Múza Miss Dior je podle Philipse v roce 2024 okouzlující, zářivá. Nosí Dior Forever Glow Star Filter jako rozjasňující bázi, zatímco na rty si nanáší trochu Dior Addict Lip Glow Oil v odstínu 000 Universal Clear. „Je to, jako byste rozsvítili světlo zevnitř,“ poznamenává. Opět žádná tvářenka, žádné konturování a jako obvykle — žádná řasenka. Když se zeptám, zda po sezonách vynechávání tohoto základního líčidla považuje pohled bez řasenky za „módnější“, poukazuje na sexy charakter řasenky a její schopnost „udělat vás přístupnější“ pod mužským pohledem. A s notnou dávkou vtipu dodává, že vzhled jako z přehlídkového mola „vám sice zajistí titulní stránku, ale na rande vás nedostane“. Pro módní dům, který se proslavil svými vyjádřeními proti patriarchátu během přehlídek, a značku, v níž na postu kreativní ředitelky stojí poprvé žena, jde o silný tah.
Článek vyšel v originále na vogue.com.