Make-up

Isamaya Ffrench o svém podnikatelském debutu i kariéře špičkové maskérky

Isamaya Ffrench, jedna z nejsledovanějších a také nejkontroverznějších make-up artistek světa, právě uvádí svou první kolekci líčení — a při té příležitosti jsme zmapovali její kariéru. 
V řadě líčidel, která vstupují na trh v pondělí 27. června, najdete například průsvitný lesk, který rty nádherně opticky zvětší a zvýrazní i jejich přirozený tvar. „Sluší klukům i holkám,“ komentuje produkt třiatřicetiletá vizážistka, která se netají svým netradičním přístupem ke kráse. „Někteří prostě nestojí jen o hezké věci, ale chtějí něco ostřejšího a vzrušujícího. Chci, aby moje značka přesně takové lidi oslovila. Aby jim poskytla něco upřímného, nespoutaného.“ V tuto chvíli se však jedná o capsule kolekci, další produkty spatří světlo světa později, cílem značky je totiž snaha o udržitelnost.
Isamaya Ffrench je nejen jednou z nejlepších make-up artistek světa, ale působí také i jako globální ředitelka značky Burberry Beauty. Za sebou má bohatou kariéru, kdy se mimo jiné podílela na vývoji kosmetických řad pro brandy Tom Ford nebo Byredo a je podepsaná pod ty nejvýraznější looky poslední dekády. (Ztělesněním je Rihanna, když pózovala s tenkým obočím pro britskou Vogue v září 2018). 
„Je to opravdová vizionářka,“ tvrdí o Isamaye Edward Enninful, šéfredaktor britské Vogue. Ffrench zkrátka zaujala svým grafickým, podvratným, někdy i strašidelným líčením, čímž definitivně zbořila zajeté představy o  líčení. „Make-up měl vždycky za úkol člověka dočasně proměnit. Já jen chci, aby lidé měli pocit, že mohou být sami sebou, k něčemu se přidat či něco zkusit,“ říká vizážistka.
A jaké další skvosty obsahuje její debutová řada? Třeba paletku očních stínů „industriálních“ barev v hutných krémových texturách. Temné až inkoustové odstíny tu rozbíjejí jasně zelená a oranžová, přičemž jsou všechny uloženy v černém kompaktu s protlačeným víčkem. Trochu to přitom evokuje BDSM, což je patrné i na designu řasenky Rubberlash, která je propíchnutá piercingem a nabízí okamžitý prodlužující efekt. 
Isamaya uvádí i speciální pomádu, která vytváří efekt obnaženého obočí. Díky tomu pak už můžete na klenby pohodlně nanést podkladovou bázi a to celé doladit tužkou. 
Vizážistka dospívala v Cambridge a byla doslova uhranutá knihou Making Faces (od již zesnulého make-up artisty Kevyna Aucoina, který svoji bibli krásy vydal roku 1994). „Když jsem pracovala s Cher, vyprávěla mi, jak měl obrovské ruce a jak si ty umělé řasy dokázal nanést jen pomocí prstů,“ prozradila Isamaya a odkázala tak na zástup svých slavných klientek včetně Madonny. „Když s nimi pracuji, je to pro mě vždycky lekce. Cher a Madonna, ty toho asi vědí víc než vy — o všem.“ Do její klientely se ale hrdě řadí také modelky Bella Hadid nebo Aweng Ade-Chuol.
„Isamaya má tak autentickou kreativitu. Nebojí se posouvat hranice a dělá to mladistvou, moderní optikou. Což skvěle funguje s mou vizí i identitou Burberry,“ pochvaluje si Riccardo Tisci, Isamayin šéf a minimalista, který ji  upozornil na krásu nahého obličeje.
Za svou odbornou výchovu vděčí uznávaná maskérka ale i fotografům Mertu Alasovi a Marcusi Piggottovi. „Když s nimi pracujete, máte pocit, že se učíte pořád něco nového, což se o všech ostatních říct rozhodně nedá.“ A pokračuje: „Vivienne Westwood může klidně sedět na pódiu s Cher a Madonnou“. Klientem snů je pro ni Junya Watanabe. „Když vymýšlím make-up na jeho přehlídku, často ani nevím, jak bude vypadat. Nechce mi ji totiž ukázat. Pošle mi jen pár slov a inspiraci. Celý proces pak připomíná rozplétání hlavolamu.“ 
A když došlo na focení kampaně, věděla, že  za objektivem musí stát jedině Steven Klein. „Jeho způsob nahlížení na věci je tak temný, a já ho sdílím. To, co jsme společně vytvořili, je v mých očích prostě dokonalé.“
Kolekce bude od 27. června k dostání na Isamaya.com.