KrásaChceme povznášet lidské duše aneb Kintsugi o svém posledním parfému a cestě do zahraničí
Jan Boublík10. 1. 2024
Každá vůně, kterou vytvoří, pro ně představuje určitý druh cesty za poznáním. Poslední přírůstek s názvem Phénix je o zažehnutí vlastní jiskry, kterého se Martin Švach ani Daniel Nikolov rozhodně nebojí. Nedávno se totiž rozhodli své parfémy nabízet i v zahraničí.
Jeho síla a dynamika se mění s každou minutou, s každým zažehnutím. Je nečitelný, a přesto přímý, pomalu umocňuje všechny své ingredience, Phénix je vyzrálý a odráží zkušenosti, které Martin a Daniel nasbírali od založení Kintsugi Perfumes přede dvěma lety. „Počáteční nasládlá souhra ananasu a mandarinky je téměř okamžitě pohlcena štiplavostí kmínu s chladivým dotekem koriandru. Po několika okamžicích se stanete svědky zrození Phénixe, který za sebou nezanechá nic než kouř v opulentní kombinaci pražené kávy a tabáku,“ popisuje duo svůj další parfém. Stejně jako předchozí Taom, i Phénix, zdá se, opisuje osobní příběhy obou tvůrců. Ti se už minulý rok rozhodli vydat se svou sadou osmi vůní do zahraničí. Co si při tom uvědomili? A jak se změnila jejich (nejen) tvůrčí perspektiva?
Foto: courtesy of Kintsugi
Co bylo pro vás v komunikaci směrem ven to nejdůležitější? Co jste chtěli, aby o vás lidi věděli?
Filozofie kintsugi a wellbeing obecně jsou témata, která nám jsou blízká, a chceme se o ně v komunikaci podělit. A když naše tvorba přispěje někomu k prožití příjemných chvil, zlepší náladu, dodá mu sebedůvěru do celého dne, jde přesně o ty momenty, za které jsme vděční. Zároveň chceme, aby lidé věděli, že za Kintsugi Perfumes stojíme my osobně a že naše energie a odhodlání jdou do každého kousku, který vyrobíme.
Donutila vás distribuce mimo Česko přemýšlet o esenci značky? A pokud ano, jak?
Podstata naší značky zůstane vždy stejná: chceme vyprávět příběhy a povznášet jimi duše našich zákazníků. Coby médium jsme si vybrali vonné esence.
Inspirovali jste se v mezinárodní komunikaci nějakou jinou značkou, třeba i z minulosti?
Podnětů z našeho i jiných odvětví je až moc. Spíše než bychom se jimi nechali inspirovat, tak je sledujeme. Každý náš parfém vypráví vlastní příběh, který se snažíme autenticky převyprávět. Ten příběh sami žijeme a kreativní řešení se tak nějak zjevují. Přirozeně ale stále narážíme na limity, jako jsou rozpočty a časové kapacity. Ten čas neuvěřitelně letí a budgety se vypařují rychleji než parfém na kůži.
Byli jste na tohle připraveni od začátku? Nebo jste museli něco upravit? A když ano, tak co?
Vše jsme řešili den po dni. Týden po týdnu. Vždy se zdá, že se vlastně nic nemění, ale když se dnes ohlédneme, ušli jsme opravdu velký kus cesty. Parfémářství je velmi tajemné odvětví, nikdo vám nic jen tak neřekne. My můžeme se vší pokorou říct, že jsme si to dosud museli odmakat. A stále jsme na začátku a chceme to nadále dělat se stejným nasazením. Je to hřejivý pocit, když vytvoříte něco, o co mají zájem lidé jak u nás, tak v Austrálii.