Health & Fitness

Dua Lipa o duševním zdraví během pandemie

Zatímco byla v karanténě se svým přítelem Anwarem Hadidem, její druhé album Future Nostalgia se vyšplhalo na první příčky hitparád a stihla vystoupit i v The Late Night Show, kde v živém vysílání zazpívala přímo ze svého domova hit Don’t Start Now. Mohli jsme si tak všimnout jejích domácích beauty looků včetně růžových vlasů a trička s potiskem sedmikrásek z dílny Paco Rabanne. 
Zdá se, že má štěstí na své straně, ale když se jí na to zeptáte, připustí, že to není všechno. V podcastu Gurls Talk modelky Adwoa Aboah se dokonce rozpovídala o svých problémech s duševním zdravím. Mluvila o životě v karanténě, novém albu a proč se necítí kreativně naladěná. „Nejsem připravená psát nové písničky. Ještě nemám na další desku dost inspirace.“

Přinášíme 6 tipů zpěvačky, jak pečovat o své duševní zdraví:

Foto: Nadine Ijewere

1. Smiřte se s nepředvídatelností

Když mluvila o vydání druhého alba během pandemie, svěřila se, že ji situace přinutila zpomalit. „Měla jsem jasné plány, ale všechno šlo rovnou do koše. Pak jsme si ale uvědomila, že se vlastně nic neděje a že by se člověk měl naučit zpomalit. Mít víc času a trpělivosti sám se sebou.“

2. Na laskavosti záleží

Popová hvězda si také uvědomila důležitost přátelství, které mnohdy bereme jako naprostou samozřejmost. „Doufám, že si z toho všichni odneseme něco dobrého. Přijde mi, že jsou k sobě lidé teď navzájem daleko milejší ať už v reálném životě, nebo na sociálních sítích.“

3. Držte se rutiny

Sladila svou rutinu s přáteli a právě to jí pomohlo, aby ze sebe měla lepší pocit. „S přáteli si každý den dáme budíka na stejnou hodinu a cvičíme společně přes FaceTime. Někdy to vypadá, že cvičíme společně v jedné místnosti. Cítím se díky tomu víc normálně, což dělá všechno daleko snesitelnější.“
Foto: Nadine Ijewere

4. Naplánujte si pauzu od sociálních sítí

Dua Lipa dále prozradila, že tlak na to být neustále vidět a nenávistné komentáře internetových trollů ovlivnily její schopnost radovat se z toho, čeho dosáhla. „Nemyslím si, že bych byla schopná natočit druhou desku, kdybych si nezakázala sociální sítě.“ 

5. Pište si deník

„Vezměte si kus papíru a napište, co právě cítíte. Nemusí to dávat smysl, ale myslím, že to opravdu pomáhá.“

6. Podporujte potřebné

Zpěvačka na závěr apelovala na podporu organizací jako UNICEF a UNHCR. „Mnoho z nás má to štěstí, že může být se svou rodinou, přáteli, blízkými, ale na celém světě je spousta uprchlíků, kteří žijí v přeplněných táborech a nemají přístup ani k základním věcem, jako je čistá voda a dezinfekce.“