Advertorial

Rychle, zběsile, ale hlavně elektricky

Vysoký výkon a zrychlení, které vás doslova přišpendlí k sedadlu, si můžete dopřát i bez hluku burácejícího motoru a zápachu spáleného benzínu. Zážitek z dynamické jízdy, který dříve poskytovaly jen nadupané supersporty, nyní nabízí i nový crossover Kia EV6 GT. Navíc s čistě ekologickým a udržitelným způsobem.
Foto: Courtesy of KIA
Pro všechny milovníky rychlosti má Kia velké překvapení — v podobě sportovnější a výkonnější verze svého elektrického crossoveru EV6, držitele titulu Evropský automobil roku 2022. 
Nová EV6 GT nabízí nejen kompletně přepracovaný sportovní vzhled, ale především výrazně vylepšené jízdní vlastnosti. S novým vysoce výkonným elektromotorem na zadní nápravě se podařilo zvýšit celkový výkon (oproti druhému nejsilnějšímu provedení tohoto modelu to je až o 80 %). I díky tomu dosáhne EV6 GT zrychlení z úplné 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy, přičemž pomyslná ručička tachometru se zastaví až na 260 km/h.  
Navzdory tomu si EV6 GT uchovává své přednosti — dlouhý dojezd a ultrarychlé dobíjení. Chcete čísla? Tady jsou. Na jediné dobití zvládne ujet až 424 kilometrů. Skvělá je i rychlost dobíjení — svůj vůz dobijete z 10 na 80 % již za 18 minut. Bojíte se, že na dobíjecí stanici jen tak nenarazíte? Omyl. Jako zákazník značky Kia můžete využívat služeb téměř 420 000 míst po celé Evropě včetně vysoce výkonných stanic IONITY.

Není to jen o rychlosti a zrychlení

To ale není zdaleka vše. Kromě lepšího výkonu čekají na majitele EV6 GT i další inovace, třeba sportovně laděné brzdy s brzdovými třmeny v neonovém odstínu či přepracovaný systém zavěšení kol a systémy elektronického řízení. Sportovní charakter vozu přitom umocňují i 21" kola z lehké slitiny s pěticí paprsků.
„Ke skvělým jízdním vlastnostem a maximálnímu využití potenciálu velkorysého hnacího výkonu vozu napomáhá i nový elektronický samosvorný diferenciál e-LSD, který je určený výhradně pro EV6 GT. Jeho součástí jsou i technologie chytrého držení stopy Smart Traction a tlumení stáčivých sil Smart Yaw Damping. Ty vylepšují držení stopy a stabilitu při projíždění zatáček automatickým přerozdělováním točivého momentu na kola s nejlepším záběrem a současně vyvažují dynamiku jízdy se stabilitou a pohodlím,“ přiblížil Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech.
Foto: Courtesy of KIA

Síla speciálních režimů, která zařídí ještě intenzivnější zážitky

Mezi jízdní režimy přibyl také nový GT Mode. V čem spočívá jeho kouzlo? Automaticky nastaví co nejdynamičtější odezvu elektromotorů, brzd, řízení, polo-aktivního systému odpružení elektronického diferenciálu (e-LSD) a elektronického řízení stability (ESC). 
Pro opravdové „fajnšmekry“ byl navíc stvořen také režim Drift, který záměrně vyvolá přetáčivost kol. Při jízdě bokem předává až 100 % hnacího momentu na zadní kola, zatímco při výjezdu ze zatáčky přenese většinu hnací síly na kola přední pro dosažení lepší zrychlení. Jste připraveni na tak intenzivní zážitek z jízdy?