Advertorial

RE.DESIGN v podání generace Z

V každém ohledu jedinečná a první svého druhu. K tvorbě nové kolekce přizval Reserved dvanáct kreativců generace Z, kteří se nejen aktivně podíleli na každé fázi vzniku, ale nakonec se stali i jejími ambasadory. 
Jak definovat generaci Z? Je to určitě první generace, která si nepamatuje časy bez internetu. Pro ně je používání technologie jejich každodenní realitou, na kterou si nemusejí zvykat. To však neznamená, že se úplně přesunuli do virtuálního světa. Podle studie s názvem „Gen Z. How to understand today the generation of tomorrow“, kterou publikoval v roce 2019 infuture.institute.com, tuto generaci představuje skupina, pro kterou jsou offline kontakty nesmírně důležité a potřeba navazovat skutečné vztahy v reálném světě zcela zásadní. Neustálý přístup k obrovskému množství informací, které i pro statistické tisíciletí může být ohromující, se u generace Z přeměňuje do kreativity a aktivity.
Foto: Alexander Bel
Foto: Alexander Bel
Foto: Alexander Bel
„Členové generace Z se cítí zvlášť propojeni se svým prostředím. Velmi dobře si uvědomujeme události, které se ve světě dějí díky tomu, že jsme neustále online a propojeni skrze sociální média a internet. Využíváme aktivismu k řešení problémů, které vidíme ve společnosti. Také věřím, že je má generace nejkreativnější díky prostředí, ve kterém jsme vyrostli. Lidé starší generace se učili kreativitě ve třídě, a pokud chtěli vědět více, museli se doučit sami. Generace Z je první, která má neustálý přísun inspirace díky snadnému přístupu k těmto informacím,“ říká Zuza Kacperczyk, studentka grafického designu v Londýně a jedna ze spolutvůrkyň kolekce.
RE.DESIGN 2021 stejně jako generaci Z lze charakterizovat jako nekompromisní a odvážnou. Není potřeba se omezovat na jeden jediný styl nebo estetiku, kolekce spojuje nejrůznější trendy: od ručně vyráběných prvků přes vintage a streetwear až po volnočasovou módu. Hlavní rys? Autenticita. Samotná kolekce je pouze začátkem plánovaných aktivit většího měřítka. Pod speciálně vytvořeným hashtagem #PolishGenZ budou shromážděny příspěvky sdružující komunitu zajímavých zástupců generace Z a Reserved s nimi počítá v jiných budoucích aktivitách. 
Foto: Alexander Bel
Dámská část kolekce čerpá z minulých desetiletí a připomíná vintage vzory, jako jsou jemné kostky nebo op-art zebra, součástí jsou také barevné háčkované vazby inspirované pletením a originální grafikou (motiv usmívající se a smutné tváře navrhla ZuzaOK). Paleta barev je veselá, kontrastní odstíny růžové a fialové se mísí s různými tóny žluté a zelené, společně s akcenty výrazné červené, sytě modré, béžové a univerzální černou. Siluety jsou spíše na tělo se zvýrazněným nebo mírně vyšším pasem. Dominují rozšířené střihy u sukní, zvonových kalhot nebo delších šatů áčkového střihu. Nechybí ani sportovní prvky, například růžová tepláková souprava nebo pletená souprava s krátkými legíny.
V pánské části zaujme uvolněný streetwear styl. Pozornost také upoutají prvky patchworku (džíny a bunda), vintage inspirace (pletená vesta s vlnitým vzorem, svetr se širokými pruhy), stejně jako updatované klasiky (kostkovaný trenčkot). Barvy kolekce jsou mírně tlumené; odstíny hnědé, šedé a černé jsou doplněny kouřově růžovou, džínovou modrou a grafickými akcenty v podobě skvrnitého vzoru na svetru. Svetr s potiskem slunečnic zase vzdává hold uměleckému malířskému trendu.  
Návrháři kolekce ve spolupráci s Generací Z se shodují, že sezona je relativní termín. Jejich šatník není rozdělen na léto a zimu: nosí cokoli, na co mají chuť, i když by počasí naznačovalo opak. Proto v kolekci najdeme mnoho svrchních oděvů určených k celoročnímu nošení. Generace Z nemá ráda sezonnost a raději se stále dívá do budoucnosti.
Foto: Alexander Bel
Foto: Alexander Bel
Tým Vogue CS se rozhodl přispět i svou interpretací a vyrazil do pražských ulic, kde čerpal inspiraci v jarním street stylu. Hlavní poznatek? Generace Z si neklade žádné limity, jak má vypadat den, nebo co si obléct na sebe. Svoboda vyjádření je přesně to, co ctí právě tady a teď.

Video Director: Anežka Horová
Creative Director: Jan Králíček
Fotograf: Alexander Bel
Styling: Zoltán Tóth
Modelka: Antonie Šteflová (Clique Models)
Social Media Supervisor: Karolina Čumriková
Make-up a vlasy: Lucie Janků
Production manager: Rozálie Peřinová
Kolekce RE.DESIGN je dostupná od 22. dubna exkluzivně online.