AdvertorialNová vůně plná skrytých vzkazů boří toxické konvence
24. 8. 2023
Užívejte si, kým jste. Naplno. Opravdově. Hrdě. Odvážně. Neústupně. I když je to v rozporu s tím, co se od vás očekává. Jste to vy, se všemi svými protiklady a nuancemi. Protože co je síla bez citlivosti? Učení bez zapomínání? Láska bez bolesti? Člověk bez nedokonalostí? Těmito slovy uvádí YSL novou pánskou vůni. Jaká je a proč by neměla ujít vaší pozornosti, se dozvíte tady a teď.
MYSLF. Myself. My YSL fragrance. Masculine, YSL, feminine. Už jen jméno nové pánské vůně, která právě teď přichází na trh, může pěkně zamotat hlavu. Nebo v něm můžete vidět příležitost si pohrávat s písmenky a hledat další skryté významy. Zároveň je ukázkou toho, jak klíčové je jméno pro každý parfém. Jak zásadním způsobem určuje to, jak jej vnímáme i jaký postoj k němu zaujmeme. Módní dům novinky prezentuje jako generační vyjádření bořící zažité představy o tom, co znamená být mužem. Klade si za cíl odbourat toxická klišé a víc než na okolí se zaměřit na vlastní jedinečnou osobnost, toleranci, empatii, naslouchání svému vnitřnímu já i lidem kolem sebe. Přijímat emoce a hlavně vyměnit „mít“ za „být“. Být jedinečnou kombinací zkušeností, pocitů a rozhodnutí. Být identitou a přijímat sebe i ostatní se vším všudy. S odvahou a bez předsudků.
Pochopil jsem, že nejdůležitějším setkáním v životě je setkání se sebou samým. ~ Yves Saint Laurent
Přirozeně odvážná. Odvážně přirozená
MYSLF staví na spojení energických květin a smyslných dřev. Jde o více než jen pouhou vůni. Komplexní olfaktorické vyjádření poselství, silný smyslový zážitek i poetický postoj v jednom. Přístupná, a přitom jedinečná aura. Plná protikladů a harmonická zároveň. Další rozměr osobnosti, která se ji rozhodne nosit.
Na MYSLF pracovala trojice francouzských parfémářů Daniela Andrier, Christophe Raynaud a Antoine Maisondieu. V portfoliu každého z nich najdete slavné i dokonce ikonické vůně. Každý z tvůrců má zároveň svůj unikátní rukopis, spojením tří významných osobností současné parfémářské scény mohla vzniknout nová kreace pod hlavičkou módního domu proslaveného rebelským a zároveň vysoce luxusním stylem. „Velkou výzvou bylo vytvořit vůni, která by byla velmi difúzní, ale ne agresivní. Museli jsme vyjádřit muže, který není karikaturou, v celé jeho jemnosti,“ vysvětluje Christophe Raynaud.
Brilantní rovnováha hvězdných ingrediencí
„Parfém vnímám jako časovou kapsli, která vybarvuje naši minulost, oživuje naši přítomnost a kterou zítra rádi znovu najdeme. Vůně musí okouzlit naše smysly, musí v sobě mít poezii, eleganci a svobodu,“ říká Daniela Andrier. Prvotní nápad na samotnou vůni přišel během jejího výletu do Tangeru, kde bydlela vedle domu, který kdysi patřil couturiérovi. Nechala se okouzlit místními vůněmi z pomerančových květů, které nacházela na každém kroku. Právě tato ingredience představuje pomyslný klíč k novému parfému.
Tradiční složku, používanou v parfémářství po staletí, si značka nechává pěstovat v Tunisku, kde se její bílé květy sklízí ručně. Čistá, vzrušující nálada, která se vznáší od prvního přivonění? Je to brilantní rovnováha citrusových a aromatických tónů smíchaných z hvězdných ingrediencí. Citrusové svrchní tóny zvěstující pomerančový květ, který se snoubí se srdcem z bergamotu z Kalábrie a vzácným vert de bergamot. Tato jedinečná složka byla vytvořena tak, aby vykreslila zelenou vůni bergamotu ze začátku sklizně. „Je svěžejší a živější, protože se méně týká zralých plodů,“ vysvětluje Andrier. „Dodává vůni MYSLF živé, zářivé tóny hned v úvodu.“ Základ staví na výrazném aroma zelených listů pačule z Indonésie spolu s patentovanou molekulou Ambrofix. Ty určují celkový charakter vůně a podtrhují přirozenou jemnost pomerančového květu.
Jasný vzkaz: Věrnost se vyplácí
I s touto novinkou myslí značka na udržitelnost a ekologické dopady samotného produktu. Černý flakon vychází z programu YSL Beauty Reduce Our Impact, který se zaměřuje na snižování impaktu na přírodní zdroje. Lahvička a krabička jsou recyklovatelné. Skleněné flakony obsahují recyklované sklo a krabičky mají certifikát FSC MIX. Použitím lepenky s certifikátem FSC na výrobu krabiček podporuje Yves Saint Laurent Beauty využívání lesů s ohledem k člověku i přírodě.
Každý z flakonů, ať už jde o 40, 60, nebo 100 ml, se dá neustále doplňovat. Právě používání refillů může mít zásadní vliv na uhlíkovou a ekologickou stopu každého z nás. Tvrdá data hovoří jednoznačně ve prospěch doplňování, které v případě parfémované vody pomáhá šetřit 43 % skla, 75 % kovů, 21 % plastů a 16 % papíru. Náhradní náplň je recyklovatelná a obsahuje recyklované sklo. Věrnost se rozhodně vyplácí.