AdvertorialMilujme
planetu,
bude
nás
také
milovat
17. 8. 2021
Spoiler alert! Dokonalost je nejen vadná, v případě udržitelnosti je dokonce neexistující, a to tak doslova, že stoprocentní šetrnosti může dosáhnout leda někdo, kdo není vůbec. Na druhou stranu, jde‑li o spotřebu, vždy je prostor ke zlepšení. A my tu nejsme od toho, abychom vás poučovali nebo napomínali. Jsme tu od toho, abychom vám pomohli. Přijměte naše pozvání na krátký výlet do země často nejasných zákonů, a někdy dokonce i hranic, do země zvané udržitelnost.
Zalando zákazníkům umožňuje výběr podle důležitých hodnot
Mít možnost filtrovat módní zboží při výběru podle toho, jestli výrobce nabízí lepší pracovní podmínky svým zaměstnancům, klade důraz na ochranu zvířat nebo úsporu vody, je jeden ze způsobů, kterým chce platforma Zalando vyřešit jeden důležitý problém: překlenout existující propast mezi postoji zákazníků k udržitelnosti a tím, jak reálně nakupují. Podle jejich letošního GAP Report je totiž pro mnoho spotřebitelů složité promítnout vlastní priority v této oblasti do konkrétních rozhodnutí. A, jak zpráva zdůrazňuje, k vyřešení problému budou zapotřebí obě strany – výrobci i zákazníci.
„Rádi bychom, aby nejméně 25 % našeho hrubého obratu pocházelo do roku 2023 z udržitelnějších produktů,“ říká David Schneider, co‑CEO společnosti. „Během koronavirové krize zákazníci naším směrem komunikovali, že se pro ně nakupování udržitelným způsobem stalo důležitějším než kdykoli předtím. Když jsme se jich však zeptali, co si o udržitelné módě vlastně myslí, nejsilnější asociací byla ‚vina‘. ‚Zábava‘ byla naopak nejslabší. Pokud to jako módní průmysl s udržitelností myslíme vážně, musíme tento nesoulad napravit již teď. Jedině tak můžeme pro módu vybudovat lepší budoucnost.“
Během kodaňského fashion weeku Zalando také už druhým rokem uděluje ocenění pro udržitelné módní značky. Mezi finalisty jsou letos Mother of Pearl (na fotce), Nikolaj Storm Copenhagen a Teatum Jones.
Až 99 % ingrediencí inovované řady Wella Elements pochází z udržitelných zdrojů
V inovované a rozšířené podobě jde o zatím vůbec nejjemnější vlasovou péči značky Wella Professionals. Přípravky Elements kladou důraz na přirozenost a udržitelnost a vznikly především pro zdravý pocit z vlasů a pokožky hlavy. Obsahují pečující složky, díky kterým nabízejí přetrvávající vysokou účinnost. V jejich složení naopak nejsou silikony ani sulfáty a ani žádné složky živočišného původu. Celá řada navíc využívá udržitelné obaly, čímž přispívá ke snížení ekologické stopy.
Produkty Wella Professionals Elements přispívají k tomu, aby vlasy i pokožka hlavy byly zdravé a krásné několika různými způsoby. Pro všechny typy vlasů a normální až mastnou pokožku přináší Regenerační šampón, Regenerační kondicionér, Regenerační masku a Regenerační leave‑in sprej. Pro pokožku suchou a citlivou jsou připravené Zklidňující šampón a Zklidňující sérum. A pro pokožku hlavy, která se mastí, obsahuje Wella Professional Elements Čisticí předšampónovou péči s obsahem jílu.
Nová kolekce CCC využívá eko materiály a technologie optimalizující využití vody a energie ve výrobě
Nová kolekce Go For Nature zahrnuje dámské, pánské i dětské produkty vyrobené udržitelným způsobem. Obuv i doplňky nesou tři různé štítky, přičemž každý označuje způsob výroby.
Štítek Leather Working Group mají produkty z kůže z ekologických koželužen se stejnojmennou certifikací – zaručuje nejvyšší standardy ochrany životního prostředí, efektivity výroby i udržitelné postupy jako snižování spotřeby vody nebo nepoužívání škodlivých látek.
Water Based PU je označení a certifikát zajišťující, že výrobky neobsahují škodlivé látky, zvířecí suroviny ani jedovaté chemikálie. Jsou zhotovené z pryskyřice na vodní bázi a bez použití rozpouštědel. K výrobě ekokůže nebo jiných syntetických materiálů z této skupiny je zapotřebí malého množství vody a energie a při zpracování se do ovzduší uvolňuje vodní pára. Neznečišťují tedy ovzduší ani půdu.
Štítek Recycled Plastic Bottles hovoří sám za sebe – materiál pochází z PET lahví a jeho použití omezuje výrobu nových plastů. Tímto způsobem se produkuje zejména polyester.
Nové produkty dm drogerie jsou neutrální k životnímu prostředí a kompenzují dopady na něj v pěti oblastech*
Nesou označení Pro Climate a vznikly díky spolupráci dm drogerie markt a Technické univerzity v Berlíně. Z ní totiž vzešel jedinečný přístup k výrobě drogistických produktů, které jsou nejen klimaticky neutrální, ale také neutrální k životnímu prostředí, a to vedle kompenzací emisí CO i v dalších čtyřech oblastech, které souvisejí s celým životním cyklem produktů. Výsledek? Výroba s co možná nejlepší ekologickou bilancí.
* 1 – emise CO2, 2 – eutrofizace, 3 – okyselování, 4 – oxidační smog, 5 – narušování ozónové vrstvy
Produkty nové řady Pro Climate spadají pod privátní značky dm drogerie alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE či Sanft & Sicher. V první fázi se na českém trhu dostalo do prodeje hned čtrnáct produktů neutrálních k životnímu prostředí.
Pro dm nejde ani zdaleka o první kroky tímto směrem. Již v minulosti se společnost rozhodla pro snížení spotřeby plastů, a naopak zvýšení podílu recyklovaného materiálu v obalech, zavedení širší nabídky tuhých produktů v papírových krabičkách nebo zařazení plnicích stanic na ekodrogerii do prodejen.
„O ekologický vývoj produktů usilujeme dlouhodobě. Nyní se nám podařilo po velkém počtu jednotlivých výrobků vytvořit celou produktovou řadu, která je neutrální k životnímu prostředí,“ popisuje jednatelka firmy Martina Horká. Výjimečný je přitom hlavně celistvější přístup, který se zaměřuje na celý životní cyklus výrobku, od získávání suroviny přes výrobu a distribuci až po jeho likvidaci.