Clean beauty

Jak jedna beauty značka může změnit pravidla mainstreamové kosmetiky

Dobré pro tělo, dobré pro planetu. Krásně voní, jsou veganské a z eticky získávaných ingrediencí, v lahvičkách ze stoprocentně recyklovaného plastu a dále stoprocentně recyklovatelné. Značka Love Beauty and Planet dobývá beauty svět. Přidáte se?
Foto: Frederic meylan/Sygma via Getty Images
Přemýšleli jste někdy nad tím, co je pro vás dobrá kosmetika? Má hezky vonět, nebo vůbec? Nebo se při výběru řídíte očima a image je pro vás hned po účinnosti nejzásadnější věcí? Kosmetika ve 20. letech 21. století by měla splňovat vysoké nároky na účinnost, být příjemným zážitkem a navíc co nejméně zatěžovat už tak dost narušenou přírodní rovnováhu. Malých niche značek, které razí filozofii účinků a ekologie, je spousta, ale pokud se k hnutí blue beauty plně nepřidají velcí hráči, nic zásadního se nestane. Jedním ze zářných příkladů, jak dělat mainstreamovou kosmetiku udržitelně, ekologicky a dobře, je Love Beauty and Planet. Pokud jste o ní ještě neslyšeli, pak je nejvyšší čas to napravit. Značka si klade za cíl zlepšovat pokožku a vlasy, ale také životní prostředí. 

Účinek & ekologie

Uvedením Love Beauty and Planet nasadil koncern Unilever, pod který spadá, laťku pro cenově dostupné a zároveň smysluplné produkty vysoko. Šampony, kondicionéry, tělová mléka a másla, peelingy, sprchové gely a mýdla jsou všechny do jednoho veganské, netestované na zvířatech, z udržitelně získávaných ingrediencí a přírodních esencí a v lahvičkách ze stoprocentně recyklovaného plastu a dále plně recyklovatelné. Proto také nejsou zcela transparentní. Nejnovější řada Oceans Edition, v níž najdete hydratační šampon, kondicionér, sprchový gel a tělové mléko, je v lahvičkách z plastu sesbíraného z pobřeží oceánů. Pokud se chcete vyhnout obalům ještě více, v portfoliu značky najdete také tuhá mýdla a tuhé šampony v papírových krabičkách (bez dalšího plastu a igelitu). 

Malé skutky, velká změna

Love Beauty and Planet jde ještě dál a dokazuje to i prostřednictvím malých skutků lásky a respektu k planetě, zároveň motivuje své spotřebitele, protože i sebemenší krok se počítá. Jedním z takových je například spolupráce s Rekoly, kdy u příležitosti Světového dne oceánů 8. června motivovala k zapůjčení kola a omezení jízdy autem a zároveň ukázala jednoduchý příklad malé, ale účinné změny, kterou může udělat každý. 

Růžová, nebo modrá

Vedle důrazu na ekologii, snižování vlastní uhlíkové stopy a permanentního vylepšování obalů značka stojí na přírodních ingrediencích. Organických a udržitelných. Hlídá si jejich původ, aby podporovala práci za férovou cenu a etické zdroje. Velkou roli hrají vůně, zejména pak dvě varianty, růže v kombinaci s murumurským máslem a mimóza s kokosovou vodou. Růžová řada obsahuje aroma ručně sbíraných bulharských růží, které se prolíná se svěží vůní červeného ovoce. Mimóza z Maroka v modré řadě má hřejivý medový podtón a působí velmi svěžím dojmem. 
Foto: Love Beauty and Planet
Foto: Love Beauty and Planet
Tento článek vznikl ve spolupráci s Love Beauty and Planet