Society

Pětadvacet let dua Dsquared2

Je tomu už čtvrt století, co se Dan a Dean Catenovi začali profilovat jako designéři a založili úspěšnou značku Dsquared2. Energické a usměvavé bratry z Toronta působící v Miláně jsme před časem potkali na jejich zastávce v Miami, kde prezentovali capsulovou kolekci, a tak jsme se jich mohli zeptat na jejich začátky, inspiraci i plány do budoucna.
Foto: Getty Images
Dan a Dean Catenovi během přehlídky Dsquared2 na Milan Men's Fashion Week Spring/Summer 2017
Právě jste oslavili pětadvacáté výročí vaší značky, blahopřeji! Jak jste se dostali k módě a vzájemné spolupráci? Byl to jasné rozhodnutí už od počátku a pro oba?
Nikdy to nebylo rozhodnutí. Bylo pro nás přirozené jít do toho spolu. Máme velmi silný bratrský vztah. Začali jsme už v dětství navrhováním oblečení pro naše sestry. Uvědomili jsme si pak, že naše vášeň se může stát povoláním. Rozhodli jsme se začít v Evropě, protože kdybychom to zkusili třeba v New Yorku, bylo by příliš jednoduché se v případě neúspěchu vzdát a vrátit se do Kanady, zvlášť když se do Toronta dá dojet i autobusem. Chtěli jsme si tedy ztížit podmínky a dali jsme si jako překážku oceán a jazykovou bariéru (smích). 
Jak fungujete každý den? Jste oba dva součástí tvůrčího procesu?
Jsme tým a děláme všechno společně. Doplňujeme se navzájem a už bychom bez sebe nemohli fungovat. I když máme odlišnou povahu, nikdy nepřemýšlíme jeden bez druhého a vždy se nám podaří najít nějaký kompromis.
Foto: Getty Images
Dan a Dean Catenovi se Zendayou
Foto: Getty Images
Dan a Dean Catenovi s Jennifer Lopez
Jak je podle vás možné udržet značku relevantní v dnešní době, když je módní svět tak zahlcen? Jaký je váš recept na úspěch?  
Naše kolekce byly vždy založeny na prolínajících se kontrastech – sportovní prvky s elegantními, uvolněné s extravagantními, mužské s ženskými. Byli jsme vždy otevření. V našich oděvech můžete na pláž, na diskotéku, na Oscary, kamkoli chcete. Máme něco pro každou příležitost. 
Pro koho navrhujete? Kdo je váš zákazník? 
Móda je o tom, abyste si ji užili, abyste se nebrali tak vážně. My jsme ti první zákazníci, a proto navrhujeme pohodlné, ale elegantní looky, které se hodí pro všechny příležitosti. Lidé se smyslem pro styl, silnou osobností, odvahou nosit něco výjimečného, kteří rádi kombinují všední kusy s elegantními, cítí se takto pohodlně a přirozeně, rádi cestují, pracují a vyrážejí za zábavou jako my, to jsou naši zákazníci. 
Navrhujete pro muže, ženy, děti... Kde se inspirujete pro všechny tyto kolekce? 
Inspiruje nás všechno kolem. Může to být píseň, barvy, pocity, fotografie… Ihned o inspiraci mluvíme a transformujeme ji do tvůrčích nápadů. Jsme tým a naší silnou stránkou je naše energie, pozitivní myšlení a smysl pro zábavu. 
Foto: Getty Images
Dan a Dean Catenovi, Bella Hadid, Jon Kortajarena a Hailey Clauson
Foto: Getty Images
Dan a Dean Catenovi
V čem vidíte hlavní rozdíl mezi evropským publikem a tím severoamerickým?
Kanada představuje naše kořeny, naši startovní čáru. Je přirozenou součástí naší kreativity a stylu. Vždy v kolekcích myslíme na naši rodnou zemi, není pro nás možné ji vynechat. Itálie je pak pro nás synonymem krásy, precizní krejčovské práce, vysoké kvality a šarmu. 
Jak plánujete značku rozvíjet?
Máme radost z toho, že naše značka je silná. Zaznamenáváme pravidelný a kontinuální růst a to je to nejtěžší. Samozřejmě doufáme, že budeme pokračovat v rozšiřování nabídky a že budeme společně navrhovat dalších 25 let. Sledujte nás a sami zjistíte, co máme pro vás připraveno.