Fashion

„Je čas vyzkoušet něco nového.“ Nová kolekce H&M místo Paříže míří do Arizony

Novou kolekcí H&M, inspirovanou úchvatnými kaňony Arizony, provází okouzlující cestovatelka Anna Ewers. Zjišťovali jsme, proč se značka poprvé ve své historii vzdala pařížského fashion weeku a soustředí se na interaktivní divadelní event ve Spojených státech. 
H&M letos netradičně míří do Arizony, kde odhalí kolekci pro jaro a léto 2019. Arizonské kaňony totiž návrháře inspirovaly. „Všechno to začalo fotografií,“ prozrazuje Vogue vedoucí návrhářka značky Pernilla Wohlfahrt. „Kaňony v nás vyvolaly touhu po objevování, kolekci jsme proto postavili na představě okouzlující cestovatelky.“
Foto: Lachlan Bailey
Kolekce H&M Studio SS19 Arizona
Při navrhování měla na mysli „nespoutanou ženu, která během dne zdolává kopce nebo cvičí jógu a po setmění se baví na večírku“. Výsledkem je nositelné a snadno kombinovatelné oblečení, od neutrálních kousků pro běžné nošení až po stříbrnou flitrovou zavinovací sukni. „Všechno, co potřebuji na túru i na večer, se mi vejde do batohu,“ říká modelka Anna Ewers, která je hvězdou kampaně focené v arizonské Sedoně. „Na jaře, když chci být co nejvíce venku na slunci, se to výborně hodí.“
Foto: Lachlan Bailey
Kolekce H&M Studio SS19 Arizona
Zebří vzor je dominantním motivem, který prostupuje celou kolekcí, v černé, bílé i kávových tónech. Objevuje se i na splývavých midi šatech, kde doplňuje pastelové odstíny přírodních minerálních jezer nacházejících se v Utahu. Mandarinková oranžová pak přidává kolekci dotek barevnosti a odráží ohnivé tóny kaňonů.
Foto: Lachlan Bailey
Kolekce H&M Studio SS19 Arizona
Nová kolekce H&M bude odhalena během netradiční divadelní akce, která se poprvé místo přehlídky na pařížském fashion weeku koná v Sedoně od 11. do 13. března. Na místě, které k jejímu vytvoření inspirovalo, ji herci a umělci představí fashion editorům a influencerům prostřednictvím interaktivního příběhu. „Cítili jsme, že je čas vyzkoušet něco nového,“ říká Kattis Bahrke, vedoucí kreativního marketingu a komunikace značky o rozhodnutí experimentovat s novým formátem. Zapojení sociálních médií je v této strategii klíčové, umožní značce „být blízko k zákazníkům i hostům“.
Rozhodnutí vynechat Paříž (kde H&M Studio předvádělo od svého uvedení na trh v roce 2013) přichází v době, kdy značka „zkouší spoustu nových věcí“ včetně nových H&M concept stores v Londýně a ve Stockholmu, kde se luxusní interiéry snoubí s výběrovým sortimentem. Značka se také stále více zabývá udržitelností. Pro zákazníky obchodu v londýnském Hammersmith nabízí službu „repair a remake“ a v nové kolekci H&M Studio používá organickou bavlnu a recyklovaný nylon.
Mezitím H&M pokračuje v expanzi do celého světa, a to jak online v Kuvajtu, Saúdské Arábii, Spojených arabských emirátech a Indii, tak prostřednictvím nových kamenných prodejen v Uruguayi, na Ukrajině, v Bosně a Hercegovině, v Bělorusku a v Tunisku. A je to právě všestranný globální přístup, který se odráží v kolekci H&M Studio SS19. Když dojde na podstatu směřování značky, nakonec jde podle Kattis Bahrke vždy především o to, „abychom se přiblížili našim zákazníkům, to je pro nás nejdůležitější.“