Celebrity

James Mischka o nové kolekci a proč je důležité naslouchat

Značka Badgley Mischka prokázala za 30 let své existence, že se nebojí nových výzev. Symbol amerického glamouru známý nadčasovou elegancí, svatebními kolekcemi a modely pro celebrity na červeném koberci jako JLo, S. J. Parker či Kate Winslet rozšířil v posledních letech svou nabídku o home decor, brýle, parfémy, kabelky a obuv. A nyní si může dvojice designérů Mark Badgley a James Mischka přidat další úspěšnou položku: kolekci luxusních dámských a pánských plavek.
Foto: Frazer Harrison / Getty Images pro Badgley Mischka
Jednoho horkého sobotního odpoledne jsem pospíchala do hotelu W South Beach na setkání s Jamesem Mischkou. Jeho kolekce měla být za několik hodin odhalena na okouzlujícím plovoucím molu v hotelovém bazénu, pod hvězdami a siluetami palem, před stovky hostů, VIP osobností a módních insiderů. Přehlídka značky Badgley Mischka byla bezpochyby nejočekávanější módní událostí Miami Swim Fashion Weeku.
James vstoupil do soukromého salonku se širokým úsměvem. Nejevil žádné známky nervozity, po celou dobu rozhovoru a hodnocení kolekce jsem měla pocit příjemné uvolněnosti, jako když si povídám s kamarádem, kterého znám léta.
Byla jsem překvapená, když jsem vaše jméno objevila na seznamu Swim Fashion Weeku. Co vás vedlo k rozhodnutí pustit se do luxusních plavek?  
Je to pro nás logický krok, protože naše večerní šaty se snadno přetransformují do plavek. Ponecháme vršek, spodní díl šatů se oddělí a uděláme k tomu dolní díl plavek. Také se poprvé chystáme předvést plavky pro muže.
Jaká je vaše debutující kolekce?
Máme třicet dámských modelů, začínáme bílou, která přechází do živých barev jako citrusová, citronově žlutá a pomerančová. Dále jsou zde oboustranné kusy, metalické bikiny, jednodílné plavky s volány, které jsou přetransformované přímo ze šatů. Všechny jsou testovány ve vodě a dá se v nich plavat bez ohledu na ozdoby. Deset pánských plavek pak má na sobě bohatý vzor a nakonec zde máme nepřehlédnutelné plážové přehozy s velkými flirty, které při pohybu cinkají.
Kdy si můžu objednat první kus z této kolekce?
Bude k dispozici nejdříve v našem centrálním butiku v LA a online již od podzimu.
Kdo je vaše typická zákaznice?
Může jí být 16 let, stejně jako 60. Prodáváme šaty jak pro Barbaru Streisand, tak pro dívku na maturitní ples. Jsme tu pro všechny ženy, které milují módu a chtějí být v davu vidět.
Foto: SIMON SOONG PHOTOGRAPHY
Foto: SIMON SOONG PHOTOGRAPHY
Slavíte 30 let své existence, co je hlavním pilířem dlouhodobého úspěchu?
Je důležité naslouchat zákazníkovi. Máme mezi nimi spoustu přátel, kteří se nikdy nestydí říct, kde vidí problém, který je třeba vyřešit. 
Co se týče vývoje, snažíme se být inkluzivní. Před třiceti lety byla éra supermodelek, a i když my jsme se na ně nezaměřovali, v módním průmyslu tomu tak bylo. Pro nás bylo důležité, že nikoho nevyčleňujeme. Oblékáme celebrity všech typů postav, všech barev pleti, máme transgender klienty a nejsme mono size, všichni přece nemohou být Kate Moss.
Vaše značka reprezentuje americký glamour. Co to pro vás znamená?
Je to pocit síly. Model se nemusí třpytit a být super luxusní, ale když je to ten správný kousek, podtrhává sílu osobnosti a budete se v něm cítit okouzlující.
Jak vaši práci ovlivňují sociální sítě?
Sociální média jsou nesmírně důležitá. Když jsme začínali, nic takového neexistovalo, ale dnes svět tímto způsobem komunikuje. V našich začátcích existovalo jen pár vlivných hlasů – Vogue, The New York Times, Harper’s Bazaar... Nyní jich je přes 40 tisíc a všechny jsou důležité. 
Nyní zažíváte výraznou expanzi v Číně. Jak se vám daří v Evropě? 
Ano, v Číně máme velký úspěch. Co se týče Evropy, máme spoustu loajálních zákazníků, zejména v Německu, Anglii a Turecku. Velmi dobře si stojíme na Středním východě.
Chci pochopit kreativní proces vašeho designerského dua. Jak dělíte čas mezi módu, krásu, life style či home decor?  
Je to obrovská spousta práce. Což je na tom to nejlepší a zároveň nejhorší. Každý měsíc vytvoříme novou kolekci, děláme svatební šaty, plavky, obuv, kabelky. Jen co se týče oděvu, vznikne každoročně tisíce modelů. A k tomu děláme další řadu věcí. Naše oblečení se už nedá nazvat jako sezonní, může to být lehčí oděv na zimu či teplejší na jaro. V současné době každý hodně cestuje, jsme pod vlivem globálního oteplování, celý svět už se vlastně vymyká kategoriím ročního období, takže na něj neklademe důraz. Soustředíme se na vytváření krásných celoročních kousků.
Foto: SIMON SOONG PHOTOGRAPHY
Foto: SIMON SOONG PHOTOGRAPHY
Foto: SIMON SOONG PHOTOGRAPHY
Jak vidíte budoucnost své značky?
V posledních letech jsme hodně expandovali. Děláme nábytek, pohovky, chystáme se na ložní povlečení, polštáře. Na podzim uvedeme kolekci ubrusů. Postupně jsme se dostali od dámského oblečení, společenských a svatebních šatů až k životnímu stylu. Co mě však velmi těší, je to, že se vracíme k pánské módě. Původně jsme tak začali, ale po třech letech jsme od ní upustili a soustředili se na ženy. Teď už děláme pánské boty, plavky a po 27 letech se vracíme k pánské konfekci. Pro nás je to důležitý krok.
Také se změnily vaše ceny. Oblečení je finančně dostupné.
Po celá léta jsme prodávali couture za desetitisíce dolarů, ale lidé takto dnes již nenakupují. Žena, která si koupí róbu za tuto cenu, si ji na sebe oblékne jednou, maximálně 2x za rok. Ale může mít dvanáct akcí, na které potřebuje levnější šaty, které vypadají také reprezentativně. Mezi našimi zákazníky je také spousta mladých dívek a studentek, které chtějí vypadat úchvatně jako celebrity na červeném koberci, a tak jsme tomu ceny přizpůsobili.
Do módního průmyslu je velice těžké proniknout a vybudovat si v něm celoživotní kariéru, jako se to podařilo vám. Máte nějakou radu pro novou generaci designérů?  
Dnes je to mnohem těžší, než když jsme začínali. Tehdy se dal za dolar ušít pár šatů a už jste měli byznys. Dnes jsou lidé daleko vzdělanější, v tom mají výhodu. Ale na druhou stranu je to i nevýhoda, protože každý má obrovské množství informací. Myslím, že nejdůležitější je si stanovit, kým chcete být. Na začátku nám lidé říkali: Teď je ten nejhorší čas dělat do módy, obchody nejdou, nedělejte to! Ale my jsme cítili, že to právě v tu chvíli dělat chceme. A uspěli jsme. Musíte naslouchat sami sobě a nenechat ostatní, aby vám diktovali, jak má vypadat váš byznys. Buďte věrní sami sobě, držte se své představy, jděte si za ní.