Beauty talk

Chiara Ferragni o nové make-up kolekci, štěstí, snech a životu online

Poprvé po deseti letech se neukázala na žádné přehlídce milánského fashion weeku. Kvůli koronaviru a druhému těhotenství. Ovšem na mola a nejlepší večírky v módní metropoli se vrací ve své druhé make-up kolekci, kterou exkluzivně pro Vogue představuje nejúspěšnější evropská influencerka. S Chiarou Ferragni si o make-upu, budoucnosti, inspirativních ženách, snech a životu mimo sociální sítě povídala fashion & beauty editorka Cindy Kerberová.
Kdyby nebyl rok 2020, seděly bychom v Paříži nebo v Miláně a povídaly si v kavárně mezi přehlídkami. Ale protože žijeme v podivné realitě dneška, připojuji se ze svého obýváku, zatímco Chiara Ferragni na druhém konci usedá ve své nové kanceláři. Na sobě má bílé tvídové sako, šňůru perel kolem krku, blonďaté vlasy pečlivě natočené do volných vln, na očích bronzové stíny, na rtech nude rtěnku. Což je v přímém kontrastu s kolekcí, o které zatím ví jen pár vyvolených.
Chiara se rozhodla ji ukázal pouze pěti beauty redaktorům z celého světa. Její druhá make-up kolekce pro francouzskou značku Lancôme mě překvapila hned na první pohled. Točí se kolem modré barvy a výrazných odstínů, což není pro Chiaru vůbec typické. Co se stalo? „Vždycky mě bavily barvy, proto jsou všechny mé kolekce tak barevné a třpytivé. Chtěla jsem přijít s konceptem líčení, které můžete nosit od rána do večera. Sama sice nosím na den více neutrální odstíny, ale na večer chci něco výraznějšího. Zachtělo se mi experimentovat a přinést něco nového, proto jsem si pohrála s modrými třpytkami, na tuto zimu je to podle mě dobrá volba.“ Modré jsou nejen obaly limitovaných produktů, ale i nejvýraznější část paletky Fashion Flitry Palette. Té dominuje osm očních stínů. 
„Můžete s nimi vytvořit jednoduchý look na každý den, já sama nosím hlavně hnědou a bronzovou,“ popisuje zakladatelka blogu a lifestylové značky The Blond Salad. „Nepotřebujete na ně moc času. Růžovu nosím, když chci zdůraznit barvu mých očí. Temnější růžovou můžete mít na den i na noc, jak se chcete. A pak tu máme stíny na večer. Když jdete ven a chcete něco výraznějšího. Modrá v sobě má stříbrné třpytky a pak tu máme černou. Tu potřebujeme všichni. Černý oční stín se hodí ke všemu.“ Zatímco v loňské kolekci zařadila Chiara do paletky větší tvářenku a lesk, v té letošní vedle stínů hrají zásadní roli dva highlightery s růžovým podtónem, rozjasňující báze a bronzer v univerzálním odstínu.
Foto: Lancôme 
Foto: Lancôme 
Foto: Lancôme 
Přestože nová make-up kolekce, která bude v prodeji ve vybraných obchodech první týden v listopadu, je podstatně intenzivnější, Chiara zdůrazňuje, že není o zakrývání tváře pod nánosem spousty barev a vrstev, ale o zdůraznění určitých partií a být lepší verzí sebe sama. 
Všechno, co vám zvedne sebevědomí, má smysl.
Foto: Lancôme 
Během rozhovoru je jasné, že Chiara miluje kosmetiku stejně, možná i trochu víc než módu. „Od malička jsem beauty světem posedlá, zejména dnes, kdy se opravdu transformuje. Vidíme různé typy postav i krásy, které dříve byly v pozadí. Vnímání krásy se mění a sociální sítě v tom hrají zásadní roli,“ říká italská celebrita s více než 21 miliony followerů na Instagramu. Své jméno a tvář spojila se značkou Lancôme v březnu 2018 jako nová ambasadorka pro pleťovou řadu Rénergie a řasenku Hypnôse. O líčení mluví jako o způsobu, jak si dennodenně zlepšuje náladu.
„Bronzer, tvářenka, řasenka, trocha lesku na rty, všechny tyto maličkosti mi pokaždé změní den. To mě na kosmetice baví a doufám, že se jí budu věnovat víc.“ Své blond vlasy využila v kampani pro Pantene, v minulosti spolupracovala také se značkami Redken, SK-II, Evian a na svém účtu často propaguje italské módní značky Intimissimi, Calzedonia, Pomellato a samozřejmě i svou vlastní značku oblečení a doplňků s logem ve tvaru modrého oka. V portfoliu jí chybí už jen parfém. 
Krása je pro mě cítit se dobře ve své kůži. Když ráno vstanu a dám si trochu bronzeru nebo tvářenky, řasenku a lesk na rty, hned mi je líp, cítím se hezčí a sebevědomější.
Sílu sociálních sítí dokázala rychle po založení blogu v roce 2009 využít a už o dva roky později ji New York Magazine označil za jednu z nejvýraznějších street style hvězd. Ve stejném roce studentku práv Teen Vogue jmenoval Blogger of the moment. Největší boom její kariéry nastal v roce 2013, kdy nafotila kampaň pro Guess a pro značku Steve Madden navrhla minikolekci bot. Následovala role hostujícího porotce v Project Runway, to už se hodnota její vlastní módní značky odhadovala na osm milionů dolarů.
V dubnu 2015 byla historicky první módní bloggerkou na obálce Vogue. Mattel podle ní vytvořil Barbie, módní značky se předhánějí s pozvánkami na módní přehlídky po celém světě. Když se v září 2018 vdávala za italského rapera Fedeze, Maria Grazia Chiuri jí vytvořila svatební šaty. Dopad na sociálních sítích, který Chiara svou svatbou vygenerovala, měl hodnotu 36 milionů dolarů. Italský pár překonal i královskou svatbu prince Harryho s Meghan Markle. Letos na jaře #TheFerragnez zveřejnili výzvu na podporu nemocnice San Raffaele v Miláně a během 24 hodin vybrali 3 miliony eur.

Život online

Když si otevřete Instagram @chiaraferragni, rychle dostanete pocit, že o italské influencerce, podnikatelce a street style ikoně víte všechno. Zavede vás do svého šatníku, kuchyně, na dovolenou, sdílí i svou reakci na těhotenský test, prozradila, že čeká holčičku, svého syna a manžela ukazuje v nejrůznějších situacích. Svým sestrám pomohla rozjet vlastní byznys, fotí se na horách i ve spodním prádle. „Sdílím asi všechno. Tedy skoro všechno,“ říká s úsměvem. „Neukazuji úplně všechno, co dělám. Ty nudné věci jako meetingy, práce v kanceláři nebo momenty každodenního dne si nechávám pro sebe. Jinak jsem pro své fanoušky jako otevřená kniha.“ Funguje to. 

Offline? Offline

Přece jen mi to nedá a musím se zeptat, jestli vůbec někdy odkládá telefon a má dny, kdy si neudělá jediné selfie. „Ale ano, mám i offline dny. Někdy jsem tak vytížená, že nemám na focení čas. Nebo když se chci plně soustředit na rodinu a strávit se svými blízkými hezké chvíle. Pořád se u toho fotíme, jen si něco necháváme pro sebe. Řekla bych, že 90 procent mého času mě baví fotit a postovat fotky a videa. Miluju sdílet svůj život a starat se o sociální sítě. Když si chci udělat volno, udělám si ho. Je zdravé se někdy odpojit a mít pauzu od online světa.“
Ráda sdílím svůj život. Nikdy jsem o tom nepřemýšlela jako o práci.

Mamma mia

Příběh ambiciózní dívky z Cremony inspiruje miliony, kdo ale inspiruje Chiaru? „Mám kolem sebe spoustu inspirativních lidí. Jedním z nich je moje maminka. Když jsem byla malá, pracovala v módě a zároveň je velmi umělecky založená. Neustále nás fotila, hlavně na analogový foťák. Vždycky milovala cestování a plánovala pro nás úžasné výlety. Svou nezávislostí a sebevědomím mě hodně ovlivnila. Vždycky jsem chtěla být nezávislá a cool jako ona. Dodávala mně i sestrám kuráž a říkala, že můžeme v životě dosáhnout všeho, co chceme, pokud budeme tvrdě pracovat.“ Tato výchova měla na Chiaru bezesporu velký vliv. Sama se stala výnosnou značkou a novým typem celebrity. 

Přátelství po italsku

„Miluji Marii Grazii Chiuri, staly jsme se velkými kamarádkami. Zamilovala jsem ji její práci od první kolekce, kterou udělala pro Dior,“ říká Chiara na adresu kreativní ředitelky francouzského módního domu. „Nedělá jen krásné oblečení, ale ví, jak sdílet příběh.“ V červenci byla Chiara spolu se svým manželem jednou z mála, kdo se mohl zúčastnit přehlídky Dior Cruise 2021 v jihoitalské Apulii. „Mám ráda lidi s dobrou energií, osobnosti, které dokážou proměnit smůlu v něco krásného a smysluplného. Obecně nemusím negativní lidi.“

Made in Italy

„Když jsem v LA, chybí mi italská energie, náš způsob života a přístup k němu a spousta jiných maličkostí. Italové se o sebe navzájem starají a zajímají, za svými přáteli si skutečně stojíme. Ve Státech jsou vztahy obecně jiné, mají jinou náturu, která se od té evropské liší. Miluji své italské kořeny.“

Štěstí podle Chiary

Zdá se, že Chiara Ferragni docílila všeho a daří se jí jak v osobním, tak pracovním životě. „Když se ráno probudím, jsem nadšená z toho, čeho jsem dosáhla. Ano, jsem v úžasné fázi svého života a mám radost ze všeho, co mám. Jsem vážně šťastná. Není toho moc, po čem bych momentálně toužila, spíš se zaměřuji na to, abych si to všechno udržela. Navždycky. Hlavně v osobním životě. Manželství, dobré vztahy s rodinou a přáteli, cítit se milovaná. Láska je v životě tím nejdůležitějším. Když máte lásku, všechny problémy se dají řešit.“