Advertorial

Vladislav Hypš: Zákazníky inspirujeme, aby byli sami sebou

Mezinárodní módní značka s.Oliver prochází za své více než padesátileté působení rokem plným překvapení a výzev. V čele jejího česko-slovenského zastoupení působí přes jednu dekádu country manažer, který otevřeně hlásá individuální přístup, empatii i rovné příležitosti.

Jaká byla vaše profesní cesta do čela česko‑slovenského zastoupení značky? 

Několik let jsem pracoval na pozici ředitele a jednatele outlet centra Freeport, později na obdobné pozici v nákupním centru Fashion Arena. Setkával jsem se pravidelně s nájemci z řad módních řetězců, se kterými jsem řešil nejen nájemní podmínky, ale také zboží, kvalitu služeb a provozní záležitosti. Bavilo mě to a věděl jsem, že bych se něčemu podobnému chtěl věnovat naplno. Jakmile se objevila zajímavá nabídka, neváhal jsem a ucházel se o místo country manažera pro Česko a Slovensko německé firmy s.Oliver. Za pár měsíců to bude už jedenáct let!

V čem spočívá výjimečnost značky s.Oliver na saturovaném trhu s módou?

Foto: Lukáš Dvořák
Vladislav Hypš
s.Oliver za sebou má jednapadesátiletou tradici, vyniká německou kvalitou a precizním zpracováním. Naším cílem není a nikdy nebylo diktovat módní trendy, naše zákazníky inspirujeme, aby byli sami sebou, cítili se pozitivně a sebevědomě. Život podle nás není módní cirkus, nabízíme pohodlnou módu pro každý den. Dbáme na kvalitní zákaznický servis a pečujeme o naši klubovou databázi, která patří mezi to nejcennější, co máme.

Móda patří mezi ekologicky i eticky nejnáročnější obory průmyslu. Jak přistupujete k udržitelnosti?

Je to pro nás zásadní téma. Pro začátek je nutné zmínit, že při výrobě všech našich produktů platí přísné sociální a ekologické standardy. s.Oliver provádí kontroly škodlivin a našim dodavatelům udáváme předpisy pro ochranu zvířat a prostředí. Stále častěji používáme při výrobě recyklovaná vlákna s certifikátem udržitelnosti i ekologicky šetrnější výrobní postupy. V rámci programu Cotton Made in Africa nakupujeme již od roku 2009 udržitelnou bavlnu z Afriky. Podporujeme tak drobné lokální pěstitele a odběrem fixního objemu bavlny jim pomáháme zajistit stabilnější živobytí. Iniciativa rovněž podporuje školení v oblasti udržitelného pěstování bavlny a nejrůznější sociální projekty. Genové technologie a umělé zavlažování jsou přitom vyloučeny. V praxi to znamená, že se na jediném tričku ušetří více než pět set litrů vody a na kilogram bavlny emituje až o 40 % méně skleníkových plynů. Celulóza pro výrobu viskózy zase pochází z lesního hospodářství s certifikátem udržitelnosti FSC nebo PEFC.

Přinesla pandemie vám osobně, firmě i oboru také nějaká pozitiva? 

Zlepšila se nám komunikace. Při absenci osobních setkání je nutné udržovat pravidelný kontakt, což se nám daří. V oboru se dá jen těžko odhadovat, jaké dopady přinesou něco pozitivního či negativního. Zřejmě se vykrystalizuje trh a upraví se ceny nájmů obchodních center, které byly v posledních letech nereálně vysoko.

Součástí kampaně Outdoor Together minulý podzim byl také charitativní projekt Darujme teplo. Jak a proč jste se rozhodli pomáhat?

Chtěli jsme darovat teplo těm, kteří se nešťastně a nezaslouženě ocitli v těžké životní situaci. Během podzimu a zimy jsme ve spolupráci s Nadací Terezy Maxové dětem darovali pěti azylovým domům v České republice 200 tisíc korun a přidali k tomu teplé kabáty a bundy pro maminky a děti v hodnotě 250 000 Kč. 

Nebylo pro vás složité vyčlenit takovou částku během pandemického roku, kdy tržby rapidně klesaly? 

Tuto částku jsme měli odsouhlasenou a naplánovanou předem. I navzdory neplánovaným událostem se vždy snažíme dostát svým závazkům. V tomto případě nám nešlo o nic jiného než o pomoc ženám a jejich dětem, které se ocitly v nelehké situaci. Doufáme, že budeme schopni pomoci i v tomto roce a inspirujeme k tomu také další. 

Co dělá z nadřízeného skutečného lídra? 

Nejsem psycholog, ale věřím, že kombinace důvěry a vzájemné podpory je dobrý začátek. Obklopit se dobrými lidmi, kterým dáte šanci posouvat se kupředu, je pak zaručený recept na společný úspěch. 

Řídíte se při vedení týmu empatií? 

Myslím, že to jinak ani nejde. Tedy pokud má být řízení efektivní. Každý člověk je originál, který si zaslouží jedinečný přístup. Někdo očekává svobodu, někdo preferuje být veden. Vést a motivovat tým lidí považuji za jeden z nejtěžších manažerských úkolů vůbec.

Jak se stavíte k otázce genderové rovnosti na pracovišti? Co by měli případně manažeři dělat pro to, aby bojovali proti stereotypům nejen v byznysu, ale také ve společnosti? 

Já nedělám žádné rozdíly mezi pohlavím, zajímá mě kvalita a potenciál. Manažeři by měli takové stereotypy aktivně měnit a být objektivně spravedliví.

Co děláte pro to, abyste se profesně i osobně rozvíjel?

Právě jsem ve finále distančního studia MBA na City University of Seattle. Musím upřímně přiznat, že to byla výzva a bylo to velice náročné. Američané přistupují ke vzdělání jinak než Středoevropané. Je postaveno na proaktivním jednání, vzájemné diskusi, rozvíjení projektů a jejich prezentaci. Rád bych však pokračoval v doktorském byznysovém vzdělání. Cítím v sobě totiž takový motor, chci být lepší. Zároveň mě baví socializační část studia, některým spolužákům je i o dvacet let méně. Rád s nimi debatuji a učím se od nich, udržuje mě to mladým.

Na čem aktuálně pracujete? Jaké jsou vaše plány a očekávání do roku 2021? 

Hlavní prioritou je stabilizace firmy a bezproblémové překonání letošního roku. Módní branže byla jedním z nejvíce zasažených oborů a stále nevidíme světlo na konci tunelu. Proaktivně však hledíme vpřed. Do léta plánujeme v Česku otevřít tři nové prodejny a nové příležitosti hledáme také na Slovensku. Mnoho aktivit soustředíme do oblasti e‑commerce, kde zlepšujeme služby a hledáme nové formáty, jako je například marketplace. (Online platformy nabízející více značek najednou, pozn. red.)

Jak oslavíte otevření obchodů, jakmile se pandemická situace zlepší?

Plánujeme mezinárodní kampaň, která vrátí život do ulic. V jedné z pražských výloh chceme uspořádat umělecké představení, které se bude vysílat online po boku dalších prodejen z celého světa. Chceme tak podpořit obor kultury, který byl pandemií postihnut zásadně.

Jak byste popsal módu budoucnosti třemi slovy?

Móda pro život.